lördag 17 juli 2010

Städning


Nu har vi haft ett ordentligt bråk, jag kallar det ordentligt för han stack.. han bara stack!

Jag ansåg att han kunde väl hjälpa till lite mer med typ städning..

Jag hade börjat städa och han hade satt sig och börjat läsa en bok. Under tiden så sitter Emilia med full blöja.. så efter en stund måste jag sluta städa för att byta på henne då han inte gör det.

Då säger jag med väsig röst att om du ska läsa boken istället för att hjälpa till så kan du gå in i sovrummet, för du är i vägen där du sitter nu.

Då går han bara och klär på sig och drar.

Under tiden han klär sig så frågar jag han om han aldrig tänker hjälpa till

"jo" hör jag bara i förbifarten.

"Jasså, vad gör du nu då i sånna fall?" frågar jag han..."Om jag är så jobbig så kanske du skulle ha sovit i din lägenhet den här veckan"

"ja det kanske jag skulle ha gjort".....


Jag tror han har lämnat mig..... :'(
Varför drog han annars? Att dra är en sån enkel utväg för honom. Han har ju inget ansvar. Inte som jag har i alla fall. Jag har ett barn, jag kan inte bara dra då det blir jobbigt. Jag stannar och tar konsekvenserna. Jag blir alltid lämnad med konsekvenserna. Nu kommer jag inte höra av han på gud vet hur länge...
Det är så ensamt nu.
Emilia försöker torkar mina tårar men dom är för många....
Min kärlek bara stack..... är det inte vi 3 nu?

Inga kommentarer: