söndag 8 augusti 2010

Bakdag

Idag har varit en lugn dag.
Haft en del magsmärtor, men inte lika illa som i fredags.
Helgen har gått ändå på nåt sätt.
Kärleken har fixat dop-presenter som han ska ha med sig till Frankrike nästa helg.
Vi har lagat en massa mat som jag lyckats få behålla.
Idag har jag bakat grahamsbullar med linfrön, pumpakärnor och solrosfrön i.
Vart sporrad efter helgen med Åsa. Första gången jag bakar bröd, och riktigt gott vart det också.
Då har man ju bröd under den veckan som min underbara dotter kommer vara hos mig.
Åh vad hon är efterlängtad!

Nu sitter jag vid datorn och hör hur regnet sakta faller ner på balkongtaket. Härligt... i alla fall de gånger grannen inte borrar i väggen som det alltid gör på söndagskvällarna.

Min mage har gått helt bananaz, men har fått ny medicin som jag först och främst ska testa fram till och med fredag då jag ska på en mindre trevlig undersökning. Men det kan det ju vara värt... men hoppas hon hittar saker där så man slipper antingen svälja ner en kamera eller få upp en kamera dit solen aldrig når. Men det kan det väl vara värt... eller ?

Känns lite sentimentalt då jag en söndag utan barn står och bäddar barnsängen inför den vecka som komma skall. Snart ligger hon där och snusar sött i sin säng, lyssnandes på Mamma Mu!

Egentligen ska jag inte behöva förklara mig, men blir så illa tvungen känns det som.
Jag har inte svarat på någon bröllopsinbjudan ännu, sista dagen är i morrn, kruxet hittills har varit att hitta barnvakt för kvällen och jag har dessutom varit tvungen att vänta för att se om Kärleken fått ledigt då eller ej så att även han kan följa med.
Sista dagen är i morrn, jag har minnet i behåll. Jag har fortfarande tid på mig.
Förstår inte varför folk alltid ska påminna mig om saker och ting..som sagt en dag kvar. Jag kan sköta mitt minne och liv själv, bättre nu än i början av min tid som ensamstående förälder.
Ge mig en chans!


Nej nu ska jag ta och gosa med mina grabbar..Kärleken lagar mat och jag tittar på :-D
Imorse så låg vi i sängen och så sa ja jag att jag skulle baka bröd så säger han "Då du bakar bröd så tänker jag dammsuga".
Min haka föll i golvet :-D
Smög in med orden " Kan du torka golven också?" och så gav jag världens största leende...
Han började skratta, och han gjorde det.. så rar pojk...
Jo jag ska förresten lägga in vad jag fick utav han på torsdagskvällen i ett separat inlägg.
Nej nu ska jag ta och jobba på.

Krama om varandra i trafiken.

Inga kommentarer: