tisdag 31 augusti 2010

Fick hem mina böcker/ljudböcker idag






Mamma Mu går till stan.
Min dotter älskar Mamma mu, och jag älskar henne, klart hon ska ha nya ljudböcker.
Inväntar de som kommer i början av nästa år..eller var det i slutet av detta?
Hur som helst...
Haft en bra dag, trots morgonens dåligheter.
Hade helst bara velat dra täcket över huvudet.
Får bli på fredag istället då jag är ledig.
Idag fyller Kärleken år. Han fick paketen redan vid 12slaget i natt. Fast han fick inte öppna dom förrän idag.
Han var typ ledig idag förutom att dom har inventering på hans jobb så det är ju obligatoriskt för alla där...stackare. Fast dom har bra avtal, tjänar dubbelt. Dom har bra OB måste jag säga. Inte alls avundsjuk ;-)
Igår då jag var iväg efter jobbet och inhandlade hans presenter så kom jag tillslut hem och upptäckte att han var hos mig. Det vart ett kärt återseende.
Han hade städat i köket, rensat upp på mitt köksbord och rensat på vardagsrumsbordet. Vart så chockad, men så gulligt att han hjälpte till utan att jag behövde be han om det, så kommer det ju inte alltid vara förstås, men får försöka njuta av situationen så länge det går.
Vi hade saknat varann så himla mycket så direkt då jag kom hem så la vi oss och kramades och klev inte upp förrän klockan var på tok för mycket..den vart efter 22 nån gång....
Vi fikade lite (vilket resulterade i morgonens dåligheter)... ska inte äta så sent för då blir jag så dålig morgonen efter..fast förhoppningsvis lär man väl sig utav sina misstag.
Ligger nu i soffan och ser på Fångarna på fortet.
Hör hur grannen duschar i .. ja han/hon/den/det är väl uppe i 45 minuter nu.
Mår så bra just nu... känner bara glädjerus.
I morgon är det onsdag.
Kärlekens syster Helena med familj och min svärmor Carina ska komma förbi på fika och fira att Kärleken fyllt år. Jag har verkligen längtat efter att frå träffa hans syster. Den omtalade :-)
Det ska bli skoj. Skitnervös. Men det ska nog gå bra.
Kärleken ska baka tårta... men det kliar i mina fingrar så jag har fått tillåtelse att få göra innehållen.
Så på ena planet funderar jag på att göra tobleronemousse och på våning två blir det nog blåbärsröra....det kan väl bli bra? Låter gott i fantasin i alla fall.
Åh.. jag riktigt längtar till i morgon... tror Kärleken är lite nervös också....
Ta hand om er, jag ska försöka städa undan det sista..
Kram till er!

Inga kommentarer: