tisdag 24 augusti 2010

Vardag som jag älskar

Jag älskar verkligen den här lugna vardagen som träder in de veckor som jag har mitt lilla gostroll hemma.

Igår så testade jag kläderna som hon ska ha på bröllopet på lördag. Plus skorna.
Hon vart som en prinsessa. En turkos prinsessa med söta silverskor. Hon tog tag i klänningen och började svänga fram och tillbaka samtidigt som hon sa
"Titta mamma, ja e en pinsessa". Sannerligen, och jag började böla. Kärleken bara log.

Klippte henne igår. Men då det vart så där jobbigt snett med både underhåret och det övre håret så tog jag till rakapparaten och snaggade av henne allt.....


Bara skoja, jag fixade till med rakapparaten bara baktill, hennes hår hade börjat bli både tjockt och långt så det var som dax.
Det vart bra till slut.

Jag lagade mat igår, sedan medans jag diskade så tog Kärleken med sig Emilia in i badrummet så hon fick bada i baljan. Han även baka en kladdis. Gott var det samtidigt som vi såg på Fångarna på Fortet.
Det var som det alltid varit, roligt fram tills att ordet skulle gissas och pengar skulle samlas in.
Men förresten, HALLÅ??.. Vad 17 var det som stod i tornet?
Rolf Skoglund såg ju ut som en fransk Hallick.
Fast gåtorna var ju ganska lätta denna gång.
Jaja, bara att följa.. så man får lite 90tals känsla.

Idag ska Kärleken till O...helt otroligt. O har tid för honom :-O
Dom ska röka cigarr så det var väl därför.

Jaja, nä nu ska jag jobba vidare så jag får hämta hem min underbara dotter.

Kram

Inga kommentarer: