torsdag 19 augusti 2010

Tisdag..nej det är ju torsdag för 17

Redan torsdag och snart infaller ledigheten. Ledig i dagarna 3. Härligt.
Får ju sovmorgon i alla fall.
Igår fick jag chans att gosa med min lilla tjej också.
Då jag kom mot hennes ansikte med mitt ansikte så sa hon varje gång då våra näsor nuddades "mmmm" med sådan där mysig gosröst.
Mycket pussar vart det också. Min tjej. Åh vad jag saknar henne.
Fast snart är hon hemma hos mig igen.

Dessa dagar har gått fort. Har mått lite konstigt.
Många symptom, men ett är bland annat nu att jag börjat må så illa då jag åker buss, så idag ska jag nog ändå gå hem från jobbet (12km)...om det inte börjar regna förstås.

Gårdagskvällen började riktigt bra. Kommer ner på Vasaplan och måste vänta på Ettan mot Umedalen. När ettan kommer och parkerar på sin plats och slår upp dörrarna så är det Reggaebusschauffören!
Äntligen skulle jag få åka med han.
Lugn och avslappnad musik i bussen, man vart som pömsig på nåt sätt, så sen när jag klivit av bussen så var jag tvungen att lyssna på hårdrock för att vakna till.
Var lite deppig då jag var hos Kärleken, men sen vart kvällen helt perfekt, kunde inte äta så mycket för jag mådde illa, men vi låg och vila och pratade och så, och jag mådde riktigt gott.
Skönt att få må bra någon kväll också.
Ringarna är nu äntligen tillbaka, han hämtade ut dom i måndags men hade inte mage att komma med dom förrän i tisdags.
Inskreption..eller stavas det inskription? .. hur som helst så har vi text i våra ringar nu.
Trist dock att knappt något fick plats. Förut har Schalins inte haft sin stämpel i sina ringar, utan bara stämpeln för vilken karat det är så då har det funnits plats, men inte nu dock.
Extra upp-putsade var dom också så nu ser den ut att vara splitterny där den sitter på mitt finger.
Ser bra ut på arbetsfronten, men har dock inte fått chans att prata med chefen än. Hon jobbade i början av veckan, men hon var inte här, nu är hon sjuk :-(
Hon lär väl bara därför vara här i morrn på jobbet då jag är ledig. Vore typiskt.

Angående att båda skulle få stå på kontraktet så hade Bostaden sagt följande till Kärleken.
Det fanns tre alternativ och ska också säga att dom var inte så välinställda till att båda skulle stå på kontaktet heller. Men dom sa följande
  1. Antingen så skriver man ett papperskontrakt där båda skriver på för då har den andre som också bor där rätt att överta lägenheten vid en eventuell separation
  2. Antingen så kommer man överens med Vaktmästaren på området om läget så att hon/han vet om att det existerar 2 på lägenheten (typ) så att den andre kan överta vid eventuell separation.
    Eller alternativ nummer:
  3. Att man som partners har bott ihop i 2 år, då ska tydligen den andre ha rätt att överta lägenheten.

Jättekonstigt att dom inte var så sugna på att låta 2 personer stå på kontraktet. Så less på att det ska strula. Eller att dom ska strula snarare.

Varför kan det bara inte funka lättsamt jämt?

Jaja, jag fick ju åka med Reggaebusschauffören igår så det kan jag leva på länge.
Måste ta och hitta ett par billiga skor till dottern också som hon kan ha till klänningen.

Nej nu är det dax att jobba vidare så man får sluta någon gång.

Kram på er!

Inga kommentarer: