onsdag 9 mars 2011

God morgon!

Torsdag idag.
Nej vänta...det är ju onsdag banne mig.
Igår lyckades jag halka 2 gånger till. Nu är jag uppe i 8 gånger på mindre än en månad.
Första gången var direkt på morgonen då jag klev av bussen för att ta mig till jobbets lokaler.
Landade denna gång på knäna och höger knä fick en rejäl smäll så det började blöda kraftigt.
Det är ganska otroligt egentligen.
Man är undersköterska och när man väl får chans att lägga om sår (för det får vi inte göra här uppe inom hemtjänsten för det gör distriktssköterskorna) så är det ens eget :-D
Tvättade rent med Desivon då jag kom hem och så fick jag enligt min dotters uttryck; låna ett Bamseplåster.
Det var ju snällt tänkt av henne. Vet inte om hon vill ha tillbaka det sen :-D

Igår var vi på föräldrakurs nummer 2.
Denna gång handlade om hur barnet hjälper till vid en förlossning.
Olika andningstekniker och massagetekniker, bla shakeing the apples.
Det orsakar alltid mycket skratt hos mig.
Vi fick öva oss på andning och avslappning.
Det blir alltid så fnittrigt då man sitter i grupp sådär... blir nog bättre om man övar sig hemma.

Sedan fick jag med mig mitt troll efter det, vi tog bussen hem. Det var den längsta bussresan hem måste jag säga :-D
Jisses vilket yrväder bara på bussen.
Det skulle ju vart en lugn vecka denna vecka, ingen treåring och halvtidsjobb bara.
Så vart det såklart inte. 3åring varje dag utom helgen denna vecka.
Det blir inte så mycket vila tyvärr.
Veckan som kommer sen är också ganska full..då är det min 3åringsvecka plus massa möten.
När ska det få bli lugnt?

Har fått en första-stadiet-bilstol igår. Alltid skönt då man får saker.
En mindre kostnad.

Det jag måste kolla nu är efter billigaste flyttfirman som finns och efter en billig urstädare.
Behöver all hjälp jag kan få nu.
På fredag går jag in i v 35...kan ju inte direkt bära så mycket tungt.
Sen så måste jag skaffa flyttlådor också.. gud vad jag avskyr att flytta.
Främst denna gång.

Det som brukar vara skönt med att ha barn varannan vecka är att varannan vecka så behöver jag inte göra sånna märkvärdiga middagar...dvs veckor utan mitt gostroll så kan jag lika gärna äta yoghurt till middag.
Är så less på att komma på en massa middagar. Tycker det blir tjatigt till slut.


Till slut ska jag bara säga...klantigt och dumt Håkan Hemlin!
Droger är ute, fattar du inte det?

Nä nu ska jag jobba.
Ta hand om er.
Kram!

Inga kommentarer: