söndag 13 mars 2011

Solig söndag...

...och jag sitter inne.
Vi hade solig lördag igår och jag var inne hela dagen fram till efter 16 då jag skulle i väg med bussen.
Vart ju ingen schlager för mig igår, och egentligen så gör det inget.
Åkte ner på stan och så träffade jag Kärleken där då han kom från jobbet.
Vi gick på Bishops och käkade...ganska intressant..jag gick och beställde och betalade..så roligt med folks blickar på en gravid kvinna inne på en pub.
Men det bjuder jag på.

Sedan gick vi på bio. Vi såg "Just go with it" eller som den heter med svensk titel...håll i er "Min låtsasfru".
Varför blir det alltid sånna dåliga svenska översättningar?
Varför översätta över huvud taget?

Idag står det på schemat: Disk och dammsugning. Disken kommer bli av, dammsugningen vet jag inte om kroppen är så inställd på.
Hade förvärkar inne på Bishops igår..fick man öva andningen, nåt plus.
På tisdag ska jag till MVC igen för kontroll, då ska vi få veta om det kommer behövas ett extra ultraljud eller ej..ligger bebisen rätt eller inte...?

Sen skulle jag behöva lite tips från er med barn oavsett om ni bara har ett eller flera, hur gör ni för att inte tappa bort varandra?
Hur gör ni för att hålla kärleken vid liv trots att det kommer ett barn?

Kärleken är ganska orolig för det, att vi ska glömma bort varandra då det ofta kommer uppstå dålig sömn, barnpassande, matningar, blöjbyten etc.
Kort och gott, hur gör man för behålla glöden mellan varandra?

Kram!

p.s: denna vecka som kommer innebär rekordvecka för mig.
Gick ju hem då jag var gravid med Emilia i v 36.
Går in i vecka 36 på fredag. Så egentligen ska jag fira från och med nästa måndag för varje dag jag kan arbeta. Med tanke på att det är ett vårdjobb så bör det firas :-D d.s.

Inga kommentarer: