onsdag 4 november 2009

En sån dag

Idag så startade dagen sådär. Men kom relativt i tid till jobbet, höll på att åka fast i en fartkontroll på Umedalen, men klarade mig, på väg till jobbet på Umedalen så höll jag på att somna bakom ratten, idag igen.
Fattar inte vad som är fel.

Hur som helst innan jag ens har hunnit gå till min första vårdtagare så ringer dagis och säger att Emilia har 38,1 i feber. Men så säger dagisfröken att hon kan ju försöka få henne att härda ut tills att fotograferingen är gjord så hon får vara med på den.
Sen då jag hämtat henne så går hon direkt till sängen efter att jag fått av henne ytterkläderna, och gnyr.."Vill du sova?" frågar jag då.
Då får jag ett bestämt "Jaa" till svar..
Lägger henne i sängen och sen sover hon till ca 15.30 :-O och då la jag henne ca 10.
Tokunge men hon behövde det, sen på eftermiddan då hon kom in till mig (hade visst däckat på sängen) sen var det bara att ge henne käk, klä på henne och bege sig till förskolan, för kl 17 hade vi tid för porträttfoton på förskolan.
Hon log mellan plåtningarna :-D
Men fick en bild i alla fall med ett leende.

Sen körde jag till Olssons tyger. Alltså, fatta vad jag skulle kunna bränna pengar där, OM jag hade haft en symaskin.
Hittade jättefina tyger som inte var rosa, som man skulle kunna sy till jättefina kläder till tösen. Jaja jag får väl drömma då.

Ikväll har det varit ett gulligt par hit och tittat på lägenheten, deras lilla bebis var nog inte ens en månad. Dm verkade positiva, men man vet aldrig. I morrn kväll kommer nästa par, så vi får se vem det blir utav dom.
Kvällen var annars lugn. Emilia ville lägga sig tidigt. Man har sett på tv och försökt äta en liten smörgås, det gick sådär. Så nu ska man ta och sova lite. Börjar kl 13 i morrn så man har en del vilotid.. vill inte gå ut nånting om det är dåligt väder. Bättre om både hon och jag får vila upp oss ordentligt. Min hals känns lite bättre idag, kände dock knölar på varje sida av halsen...sen ikväll så åkte vi så jag fick mig en mjölkskak..oh det var ännu bättre än glass, lenade totalt. Så får hoppas att det är ännu bättre i morrn. Rethostan har börjat lite smått, så jag får se om jag sover på soffan i natt. Ska ta lite hostmedicn så får jag se.

Nä nu ska jag gå och ta den.
Ta hand om er.
Kram

Inga kommentarer: