söndag 1 november 2009

Klarblåa ögon

Det var så roligt, igår var jag ner till Sundsvall och hälsa på pappa. Det var så roligt att få titta in i hans klarblåa ögon. Att han kunde se att jag pratade. Han kan dock inte prata själv. Han har röret från respiratorn kvar i halsen, och till den är det kopplad en track. Han vill verkligen prata men vart bara frustrerad för att han inte kunde.
Men strök han på pannan och sa att jag ska inte stanna så länge utan ville bara komma hit och se dig. Sa till honom att jag älskade honom och att jag skulle gå så han skulle få vila.

Satte mig på en stol i närheten men dock inte så att han kunde se mig... vill att han ska försöka slappna av.
Skrev i dagboken som fanns där.

Helgen var rätt okej ändå, hann inte med någon julklappsshopping, och fick lite väl långa sovmornar.
Men men... Emilia och jag har fått tid ifrån varandra..och T å jag också.. det kan behövas för vi ryker ihop för minsta lilla nu *morr*

Jobbar måndag till och med onsdag, dag. Super tycker jag, det tragiska är att jag har börjat känna av halsen lite så det blir honungsvatten för hela slanten.

Vet ni en sak... kommer ni ihåg den här handväskan som jag budade hem...jo det komiska är att igår då jag kom till pappa på IVA så ställde jag tydligen ifrån mig den där..någonstans.. kommer ej ihåg vart. När jag sedan vandrar omkring på Ica Maxi i Birsta så ringer brorsan, tydligen så har jag då glömt handväskan där, så han har tagit hand om den..får den då jag åker ner nästa gång. Fattar inte vad jag tänkte på.
Totalt sinnesförvirrad.

Emilia har fotografering till veckan... spännande..hoppas hon sitter still denna gång, på förra dagiset hade dom svårt att få henne att göra det *haha*.

När det gäller lägenheten. Det är en tvåa på 55 m2. Fast den känns större. Den ligger längst upp i huset så jag kommer inte ha någon ovanför mig, balkongen är väldigt stor och det är knappt någon insyn, utsikten är otrolig och sol hela kvällen. Badrummet är större än den trea på Grisbacka som jag tittade på i fredags. Det fanns till och med tvättpelare i badrummet..så det är ju super. Inget badkar, men det är bra det med.. lättare att städa där då ;-) Klädkammare var det också.
Nu ska jag försöka få tag i en 120 eller 140 cm säng. En säng till dottern..det börjar väl bli dax för henne att komma ifrån spjälsängen nu.
Ska också köpa nytt köksbord.. jo och soffa såklart. och tvbänk... hmm.... ja..Blocketberoende framöver då med andra ord :-P

Nä nu ska jag lägga mig och sova. Jobb i morrn.
Kommer jobba med ett stort leende på läpparna. Ska även ringa Lerstenen och säga till om att jag vill ha lägenheten.

Kram på er och sov gott!

Inga kommentarer: