tisdag 21 september 2010

Sjuk tisdag

Inte jag då men dottern, eller jo jag är sjuk, halsont och snuvig, men förhoppningsvis blir det inte värre.
Men dottern är snuvig som bara den, halsont, hosta och feber någon gång bara.
Hon behöver sova mycket för att kunna bli frisk och idag vilade hon mellan 14-17 i alla fall.

Idag så har jag arbetat medans hon har varit hemma med Kärleken, det har gått jättebra och jag hade inga problem att åka ifrån, Emilia sa då jag gick "ej då mamma, syns sen".
Trots regnet så har hon haft det bra idag.
Som som en kanon kom hon springande mot hallen då jag kom hem pekade med båda händerna mot mig och skrek "isoffer, mamma har kommit!!".
Så härligt då hon har saknat mig.

Men har blivit lite sjuk som sagt så jag hoppas det inte bli värre, för nu känner jag mig nog nedslagen och Kärleken har blivit tvungen att utföra en hel del sysslor i hemmet som jag i vanliga fall skulle blivit tvungen att göra.. ja förutom tvätten då, där har jag kommit av mig helt, tur i oturen att Emilia inte går på dagis för då blir det inte alls lika mycket tvätt som det skulle ha blivit om hon hade gått.
Har fått mat-torka också. Går dåligt att komma på maträtter nu. I helgen vart det ena dagen vegetarisk lasagne bestående utav keso och otroligt god tomatsås, den var okej, men smältosten var helt klart pricken över i:et.

I Helgen så bakade vi en hel del, jag bakade tre sorter, kalla-dom-vad-du-vill-bollar, vaniljbullar och mockarutor, Kärleken han bakade grovt bröd med både linfrön och torkade plommon i (supermumsigt).
Nu är frysen full (har ingen helfrys bara en halv). Tycker det är så otroligt roligt att baka och det är synd att frysen är full nu för jag vill testa på så mycket mer nu.

Nä nu ska jag återvända till frysen ... nej men vad säger jag... till Idol menar jag.
Men,
Jag avgudar Sissela Kyle så mina förväntningar på "Välkommen Åter" är höga.
Bara kvinnliga komiker, förväntningarna är som sagt höga...

Svammel svammel, ta hand om er.

Kram!

Inga kommentarer: