onsdag 15 september 2010

Tips sökes


Idag är det onsdag, lill-lördag redan. 15 september, mitt i månaden redan.
Man hinner inte med livet nu, därför behöver jag tips utav er läsare.
Jag har en skral ensam-mamma-budget (med ett lån som dras varje månad), tycker att saker och ting börjar bli tråkigt. Vill hitta på något på kvällarna istället för att komma hem från jobbet och sen vara för trött för att göra något eller inte göra något alls förutom att tvätta kläder och fundera över livet. Är det så att allt måste kosta pengar?
Skrev ett sms till Kärleken som svarade att han tyckte att vi denna helg kunde åka till Stockholm och bo på hotell, gå på typ grönan och träffa hans kompis/kompisar som han har där nere.
Låt väl trevligt....?
Ett problem dock, jag skiter fortfarande inte pengar, sen är dessa månader så viktiga nu då pengar ska in, för jag vill ju kunna ha råd och köpa julklappar till min dotter i år.
Så gott folk, ni som levt i bra långa förhållanden, med eller utan barn, vad hittar ni på som inte kostar eller behöver kosta så mycket pengar??

1 kommentar:

Helena sa...

Vi ser pa film - sedan gör vi typ inget eftersom vi ju alltid har barnen och alltid är trötta ;-)

Men man kan ju sporta ihop tex. Promenera, jogga och ha som mal att göra en halvmara (skulle jag aldrig klara), simma (gjorde vi innan barnen, nu är det bebissim.) ,spela kort (gör ni ju redan), ga en kurs pa universitetet (över internet, och sedan skita i att tenta av den om man vill, utan bara lära sig för kulskull), plugga ett sprak (antingen ladda ned sprakkurs, eller en sprakkurs pa typ folkuniversitetet. Franska eller tyska skulle ju vara saaa lämpliga - tänk ni kan ju göra sprakresor ocksa ;-) ), bli kontaktperson för en invandrare och lära känna andra kulturer.

Annars, aker vi pa lokalutflykter och gar ut och äter da vi undantagsvis har barnvakt.

du kan ocksa börja sticka, eller brodera. Det tar tid och sa far du ut nagot av det. Eller göra ett lapptäcke (fast da maste du väl köpa den där symaskinen...). eller börja läsa alla de där klassikerna man "ska" läsa. Vi har ju sa bra bibliotek i Sverige!

Helena