söndag 5 september 2010

Söndagmorgon

I morse så vaknade jag strax efter 8.
Gick på toa för att sedan intaga vindruvor mot illamåendet.
Det gjorde mig bara hungrig kan jag säga.
En ny dag, nu metod mot illamående.
Men synd att vädret är så trist..grått och trist.
Hoppas att det inte börjar regna under min promenad för jag tänkte inte kånka med mig nåt paraply direkt.

Idag ska jag göra ett försök till ett samtal, tro han börjar bli less, men samtidigt så är det väl bättre att vi ska reda ut problemen istället för att man ska gå runt oförståendes och må dåligt?
Eller?
Det är väl som med barnen, man ska välja sina fighter, men det är väl bättre att vi pratar och reder ut hur vi båda vill ha det i en relation....Jag har aldrig varit med om en partner som så gärna undviker att prata om det utan försöker släta över med smicker och.. ja till och med sex.
Jag vet, man ska inte ta allt på allvar, vissa saker ska man inte diskutera. Men jag är heller inte den som flyr från problemen.
Vi ska ändå få ett barn ihop, hur ska vi i framtiden kunna bo ihop om vi aldrig kommer kunna lösa problem som kommer dyka upp längs vägen?
Varför ska det vara så svårt?

I morgon börjar en ny vecka med nya bekymmer.. jobb jobb jobb....fast nåt glädjande är att min underbara tös kommer hem i morgon.
Hon har ju börjat med ett nytt uttryck nu som kan vara ganska roligt då hon säger det vid rätt tidpunkt..."Ingen aning". Hon låter så jäkla söt då hon säger det också. Åh vad jag längtar efter henne. Min gosunge.
Måste testa vinteroutfiten på hene för att se om den funkar eller om det måste införskaffas ny för säsongen, och inte bara skorna dvs.

Nej nu måste jag försöka få i mig riktig frukost.

Ta hand om er.
Kram

Inga kommentarer: