torsdag 4 mars 2010

Asch Sture vad du är taskig.

En sån dag. Jag är ganska slut, men ändå piggare idag än igår.
Igår kändes saker som ett nederlag. Idag bara log jag åt situationen.
Det är ju lite tragiskt, men någon gång i livet ska det väl ske, så då kan det lika gärna ske nu.
Idag trots den jävliga morgonen så kunde jag bara skratta.
Känns dock som om jag inte kommer skratta lika mycket i morrn. Vill inte få varken arga samtal eller sms.
men vi få la se.
Idag var det paket i brevlådan. En Labandress till tösen från Tradera.
Sen fanns där ett paket från mormor.. Barbafamiljenböcker.

I morse efter ännu ett gräl med ett ex som inte är av denna värld..plus att jag var sen till både dagis och jobb så hade jag denna sång i huvudet. Det är väl tur att Emilia är med ganska mycket, för det är ju då jag måste hålla tillbaka och komma med simpla textrader som: "Asch Sture vad du är taskig". Jag förstår testet på Facebook där den seriefigur som jag var mest lik vart Kalle Anka som resultat.
Dessa dagar med mycket jobb och lite för mycket på det privata planet utanför jobbet så vill jag bara lägga mig ner och dra täcket över huvudet och glömma bort allt och alla för en stund.
Men det kan inte ske denna helg... det kan inte ske helgen efter det..det kan heller inte ske helgen efter det för det är min jobbhelg.. annars har jag Emilia hela tiden så jag får ingen tid för mig själv över huvud taget. I love my fucking life.



Skulle ha fått massage idag..såg fram emot det.. men det vart inställt *snyft*
Inget går som på räls riktigt.. är det för mycket begärt att få vara glad lite granna?
Är det för mycket begärt med en mer hjälpsam föredetta?
Emilia hade feber i morse... jag chansade vilt med att skicka iväg henne på dagis då "han" inte ville ta henne för hans sömn var mycket viktigare.
Kom inte och säg annat, jag såg din blick då jag sa att hon får vara hemma.. jag såg hur besviken du vart och hur jävla mycket du var tvungen att gräva efter en ursäkt. Så less.


Jag försöker ihärdigt att lära mig att tycka om Anna Bergendahl... men jag kan inte, jag är ledsen.. men hon suger.
Kan heller inte tycka om Hippare Hoppare... TACK och lov att dom inte gick vidare.

I morrn är det 7.30-19 som gäller. Sedan blir det trevlig bakträff. Ska baka inför dotterns kalas på lördag. Mitt lilltroll som är så stor redan.
Hon fick igår med posten en present från Åsa. Åsa hade stickat en superfin mössa till Emilia som var äggskalsfärgad med rosa dödskalle framtill. Hon ÄLSKAR den mössan, hon sover till och med med den på sig.. igår kväll då jag kikade in så hade hon lagt sitt söta ansikte på sidan med kinden ner mot mössan. Gooostroll. Älskar min underbara dotter... lägger in bilder i morrn då jag är piggare.. måste sova nu.

p.s: Älskar min nya mobil, okej inte bästa kameran, men allt det andra... LOVE it.
Sov gott alla underbara, ni andra kan väl passa på att sova lite halvtaskigt ;-)

Kram

Inga kommentarer: