lördag 6 mars 2010

Hipp hipp hurra

För lilltrollet idá.
Tänk att hon blir 2 år redan. Dagen hon föddes så var det som snöoväder ute (ja inomhus vore ju svårt för det) ..Idag var det strålande sol och riktigt varmt.
Hann med en promenad med vagnen och en god vän idag också....
Har idag gjort tårta, bakat kalla-dom-vad-du-vill-bollar och banankaka.
Bjöd min vän på färsk pasta med champinjonsås och grönsaksblandning. Mums.

Idag fyller Emilia 2 år. Tiden går så fort.
En gullig kollega ringde igår och vi pratade en stund.. hon ville inte tro att Emilia fyllde 2, hon var helt säker på att hon skulle fylla 3.
"Nej hon fyller bara två" svarar jag.
"Men hon är ju så jäkla klok och smart...du inser väl att då hon är 5 år så kommer hon vara smartare än dig" "Tack för den" sa jag då med skratt.
Är säkert så också :-P Där saker går in går vettet ur ;-)

Då födelsedagsfirandet var klart så följde Emilia med sin pappa hem till honom, jag följde med grannarna en bit för att hinna till kiosken som jag såklart inte hann till innan dom skulle stänga.
Var så jäkla sugen på tacochips...men men, you can not get everything!
Upptäckte då jag kom hem igen att både tvdosan och blueray-spelardosan var borta. Typiskt.
Antingen dottern eller ett kontrollerande ex som ställt till det. Mest troligt alternativ nr 1. Hittar dom inte någonstans.. tv kan jag se på, problemet dock är att volymen inte går att höja på tv:n som jag har om man inte har dosan. Så jag kände mig döv för ett par timmar.
Fick läsa på läpparna. Tur man har låtarna på datorn så man behöver inte gissa så mycket.

I morrn jobbar jag 7-17:30. Helt okej pass...
Igår fick jag för första gången i mitt liv ett "Bra jobbat" av min chef.. vi har inte haft henne så länge, men det kändes skönt med en chef som äntligen tar för sig, som tar kontakt med både personal och vårdtagare och som också är lyhörd. trots hennes ringa ålder på 30 år så är uppfattningen om henne hittills bara positivt.

Lägger upp lite bilder från dagen. Kram till er.

Hoppas denna är klickbar... men hon sträcker sig fram mot ljuset och ska "bara" känna på det. Hon har haft en riktigt bra dag.

Hon fick respekt för ljuset då hon bara skulle "känna" på det och släckte det med sina fingrar, varmt var det, men inga tårar.

Undre lagret är vanlig marzánsås. Övre lagret är hemmagjord bärmousse. *mumma vad god den var*

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Grattis till 2 år som mamma! =)

Zandra sa...

Vilka fina bilder från Emilia´s två års dag! Hurraa Huraaa!

Kan du fatta att vi haft våra små guldhjärtan i 2 år!?

KRAM!