lördag 27 mars 2010

Lördag med dopp

Hej hopp.
En sådan dag. Flöt ju på riktigt bra. Men slut är man.
Jag, "ofoffer" och Emilia åkte ut på Leos lekland på förmiddagen. Oj va kul hon hade. (bilder kommer senare).

Sen åkte vi på Jysk, jag behövde köpa kuddar och sånt.
Nu ligger tösen och vilar efter denna dag.
Jag har precis betalt räkningarna för denna månad. Saker och ting blir ju självklart dyrare när man bor själv. Men har ändå mer pengar över nu än då exet och jag bodde ihop. Men ändå otroligt att man klarar av ekonomin (då har jag inte ansökt om bostadsbidrag än) med tanke på att jag inte fått nå pengar från exet de senaste månaderna för halva lånet som gäller förra bilen (som dras från mitt konto) plus halva barnomsorgsavgiften. Jag är den som står (gjort det hittills) för att Emilia har kläder på kroppen och inte går naken, och även jag som står för alla förbannade blöjförpackningar som behövs på förskolan.
Konstigt sånt där, att då man separerar så glömmer han bort allt. Ett under att han minns dottern. Nej nu kanske jag var taskig, men jag är så förbannat less på att behöva stå för allt.
Spelar ingen roll att jag får barnbidraget. Det är på 1050kr. Kan ju meddela att barn inte är gratis. Barn är ingen inkomst. Men ack så älskvärda.

När ska jag få chans att spara pengar till nåt?

Nej nu ska jag torktumla och vila innan dottern ska väckas. Har sådan värk i nacken. Det är inge vidare där nu heller. Måste gräva fram vetekudden.

kram till er mina vänner

Inga kommentarer: