onsdag 3 mars 2010

Ganska avundsjuk

Jag är nog det ändå.
Har en rar kollega som skriver en massa kloka grejer i sin blogg, medans jag skriver blaj.
Fast i och för sig så har ju människor olika intressen, och vissa kanske gillar att läsa blaj, vad vet jag.
Jag jobbade över till 18 idag. Men lilltrollet hade det så bra ändå med barnvakt. Men så glad hon ändå vart då jag kom innanför dörren.
Jag bara hoppas att hennes pappa någon dag engagerar sig i henne och tar henne för en natt eller så. Jag är så slut nu. Mycket att göra på jobbet, (idag jobbade jag mellan 7.30-18 med en halvtimmes rast). Jobbar varje dag den här veckan utom lördag då Emilia fyller 2 år.
Skulle från början ha varit ledig i morgon, men jag måste gå en kurs i hur man säger "Nej!".
Mitt beteende börjar likna pappas, farligt, jag vet, med tanke på alla hans hjärtproblem.

Som idag tex, skulle till en farbror som jag skulle handla med. Kommer dit och ska parkera bilen, men det finns ingen gästparkering, för idiotjävlatraktorförarskottarhelvetet hade lastat ALL snö på gästparkeringarna.. hur tänker man då?
Jag vart superstressad för jag vet vilken otur jag har hos den här farbrorn varje gång det är jag som ska handla med honom. Han sitter eller är alltid på väg till toaletten då jag kommer, vilket ständigt resulterar i att jag får springa ner till Taxin, be om ursäkt och säga att han är på väg men bara det att det inte går så fort.
Det är inte förrän jag är på väg ifrån affären med guben som jag blir lugn och stressen rinner av.

Dagen har varit stressig både fysiskt och mentalt på förmiddagen. Mycket att göra på jobbet då nån inte hade delegering där, och nån fick inte hjälpa till med en korsett här. Då får Tina rycka ut.. sen fick jag ett tråkigt samtal på förmiddagen... så det har grämt mig mycket. Men klart det går att lösa, men det är en dryg väg dit och sen så tar det en del kraft.. men jag vet ju vem den skyldige är i alla fall.

Jobbar lite till veckan som kommer och upptäckte att jag dumt nog tagit på mig jobb 2 dagar där jag dels har kurators-samtal ena morgonen och hälsoundersökning andra dagen, men men, får ringa och boka om här och var.

Idag är riktigt en sådan här deppdag..en dag som skulle lösa många knutar med hjälp av en kram. Gud vad jag saknar kramarnas inverkan på människan.
Den är oslagbar.
Kommer hem och barnvakten tyckte jag såg så himla trött och grå ut... och idag är det verkligen så. Varför tar jag på mig att jobba för mycket?
Vad är det jag försöker undvika?
Har lite smått förfärats över schemat jag fått... ser ju att det stämmer inte på när jag ska ha Emilia, så vi får byta veckor... igen...hmm.. vet inte vad som gick snett då Pia fick lappen om hur jag skulle ha Emilia. Men ska bli skönt att ha varannan vecka i alla fall... det behöver alla parter...
Snart så...

Nej nu ska jag hänga tvätt och sedan gosa ner mig i sängen... ids inte göra någon lunch för i morrn, är Helena i köket så jag kanske kan flirta med henne.

Ta hand om er. Tänker på er.
kram

p.s: åh jag är så sugen på att åka på Leos snart. Underbart ställe där det är gratis för vuxna :-D d.s

1 kommentar:

Anna sa...

jag är oxå sugen på leos :) men nästa vecka ska vi ut till holmsund å kolla på alla djuren dom har där.. :)