torsdag 18 mars 2010

Som en ny människa

Alltså jag har varit med om något underbart i 2 dagar nu.
Men främst idag var det helt underbart.
Med hjälp av en skärbräda och lite massage först så fixade min sjukgymnast min rygg.
Jag berättade för honom att några kollegor tyckt att jag skulle ha gått till en kiropraktor men att jag svarat: Nej jag vill testa Thomas först.
Då svarar han: Kiropraktors dom kan inte det här. Dom går som mer utanpå och sen så har dom inga verktyg och slag. Folk brukar komma till mig först och bli fixade sen går dom till en kiropraktor och mjukar upp sig bara.

Sedan fick jag ställa mig upp. Fick hålla armarna i kors..han la sedan skärbrädan mellan honom och mig och höll om mig på ett speciellt sätt innan han gjorde något så sa jag: Nog för att jag tycker om då en kille kramar om mig, men jag vet inte om jag kommer tycka om din.
Han skrattade och sa bestämt: Andas in och sedan andas ut.
Då kom underverket.

Nej nu ska jag make-upa mig och ta mig ner på stan, måste fixa något som jag aldrig trodde att jag skulle bry mig om förrän det var för sent. Jag ska skaffa nya glasögon har jag bestämt, innan jag böjer sönder de jag har.

Ta hand om er.

Kram

Inga kommentarer: