lördag 13 mars 2010

Utarbetad

God morgon, upptäckte igår att jag inte bloggat på en vecka nu så det var som dax.
Mycket har hänt under denna vecka.
Fick veta i måndags att jag har en kotförskjutning i ryggen som lett till att jag har så ont i höger sida av revbenen (det hör ihop tydligen).. han frågade om jag varit med om någon olycka, och jag krockade ju i somras och har haft problem i revbenen sen dess.
Han sa att jag måste kolla upp det på en gång så att det inte blir värre än den smärta jag har idag, och att det hade nog inte varit lika illa om jag hade tränat kroppen efter krocken.
Så då fick man det svart på vitt. Jag fick ju inte träna.
Och nu sitter jag här, inte vart det bättre av att min kära samordnare skickade mig på mellan 9-10 inköp på kvantum den här veckan, varav 4 bara på onsdagen.
Jag har skitont i ryggen.
Skulle ju bara ta jobb måndag - onsdag... men fulade och tog även torsdag och fredag, 7.30-17...everyday.
Min barnvecka.. men T måste nog ta Emilia redan från i morrn för jag börjar 7 på måndag morgon.
7-19 på måndag. Ja jag vet.. det värsta är att jag är precis som pappa. Arbetsnarkoman.
Det är som en fix för mig...främst nu.
Jobbar alla dagar i veckan som kommer. Onsdag är jag inte säker på, har ett tidigt möte den morgonen sen så vet jag inte om min samordnare satt in mig på nåt pass där. Torsdag är jag ledig, har en tid hos sjukgymnasten Tomas (rädd för honom, men han är såååå bra) på morgonen, och sen så måste jag vara ledig resten av den dagen. Har nämligen arbetshelg så bara för att man är barnfri så ska man ju fortfarande orka med allt annat.
Nu har jag haft Emilia i 2 veckor. Det har varit krävande för oss båda. Hon har varit tvungen att vara långa dagar på förskolan och jag har varit på jobbet länge. Vi har båda varit trötta då man kommer hem vid 18tiden varje dag. Stackars tös.
Men hör och häpna, jag var helt säker på att man fått sovmorgon idag då solen sken så starkt och fint i morse. Klockan var bara strax efter 8 :-( Men denna gång klev jag inte upp då Emilia vakna och ropade "Mamma!"... efter ett par gånger så hör jag henne slå med nappen som vanligt..men kors i taket..klockan är snart 9:30 och hon sover än. :-O

Men jag kan inte ligga längre..ryggen värker så värktabletter ska i. Sen så kommer snart "iofe" som Emilia skulle ha sagt... vi ska tillbringa dagen på Leos idag är det tänkt. Då jag jobbade i söndags (dagen efter hennes födelsedag) så fick det bli denna helg istället, sen blir det till att avsluta dagen med pannkaka...lite lördagsmys liksom.

Har i förrgår avslutat min nya medicins kur. Sista tabletten är äntligen tagen. Nu jäklar ska det väl vara klart...
Men varför ska alltid medicin smaka skit? Önskar jag kunde vara barn igen och få det i smak av svartvinbär eller jordgubb.

Ikväll är det schlager som gäller. Om jag inte kommer på andra tankar, men oddsen är inte så stora :-D
Heja Salem Heja Salem... men med min vanliga tur så lär det väl stå mellan Jessika Andersson och typ.. Erik Saade. Jag hejjar på Salem, Andreas och Darin... främst Darin, tro han kan slå stort i de andra länderna.. Hoppas hoppas.

Jo.. jag har ju som sagt inte bloggat på ett tag... bestämde i söndags att jag skulle börja mitt nya liv. Att jag skulle vara i säng senast 22 och inte 24 som hittills.
Hur det gick... ja ni har ju märkt att bloggen stått en vecka i stora drag... jag har ju haft datorn i sängen (då jag inte har någon soffa för den jäkla målarens skull).. men jag har inte bloggat för jag har ju somnat framför tv/datorn varenda kväll. Så på ett sätt har jag somnat före 22.... men ständigt vaknat 24-01..helt död.. bara klappa ihop och försöka somna om.
Men sjukt nog så har det ändå hjälpt. Jag vart lite piggare dom mornarna. Eller beror det på Statoils kaffe?..nej jag vill bestämt hävda att det är sömnen.. måste vara.

Jag slutar jobbet 17 varje dag denna vecka. Plattan i botten för att ta mig till dagis, och vid den tiden tar det alltid 25 minuter dit, mindre glad personal men tacksamt att dom klätt henne varje gång så det bara är att hämta, plus att dom igår var så snäll att köra fram vagnen fast att jag inte bett dom (tar alltid vagnen på fredagar inför turer på helgen)...sedan prata en stund (Catharina är ju supersnäll och go..väldigt förstående och sympatisk människa)..när man sen kommer hem är klockan ca 17:50 (främst igår då vagnen inte ville ligga som jag ville i bagaget).. sen bompa och "vällin"..lite bus och avslappning innan tösen ska i säng.
Hon har klarat av en hel vecka av att vara först på dagis och hämtas sist stackarn. Hon har börjat leka riktigt bra med Demitri, dom har funnit varandra otroligt bra. Hon vart visst lite putt igår då Demitris pappa hämtade honom och han fick tutten...hon tittade på han som om hon tänkte "snart min tur...."
Men hon hade bara ätit ketchup på hela dagen igår (plus vällingen hemma sen) så man får se hur pigg hon är i helgen.

Tänkte på en grej som en av samordnarna sa till mig i början av veckan då jag bröt ihop av mental trötthet. Du måste säga till om du vill vara ledig, du måste säga till om du känner att du jobbar för mycket... en arbetsnarkoman säger aldrig till förrän det är för sent.
Nej det ska fult nog bli skönt att vara själv till veckan. Inte behöva stressa från jobbet utan bara kunna slappna av denna gång och hoppas på det bästa.

Fick förresten ett samtal i veckan... precis då jag satt hos en pensionär som tack och lov är dement. Hon presenterade sig och frågade om någon hade ringt mig efter aborten.
"Jo efter mycket om och men så gjorde det till slut det"
"Men hon var så stressad då hon ställde alla frågorna".

Ja det måste hon ha varit för hon har inte skrivit in det i datorn, säger då tanten sen.
Jag måste ställa alla frågor igen så vi får in det i datorn.

Felet här var att hon först och främst inte frågade "Kan du prata?" som dom alltid frågar. Och sen skulle hon ha sagt "Är det okej om jag ställer frågorna igen?"

För redan på första frågan hade jag kunnat svara nej... så nu fick jag på någorlunda diskret sätt svara på frågorna..tills hon kom till frågan om vilket preventinmedel som jag och min doktor hade diskuterat fram.
Farbrorn satt ju där vid bordet mitt över.
Så mitt svar vart "Regumerat"
Vad skulle jag säga? Vart ju bästa svaret jag kunde komma på istället för att skrika ut ordet kondom.

Nej hörrni, nu blir det frukost för nu är tösabiten vaken, sedan blir det ut i det vackra vädret.

Ha en underbar lördag, för det ska jag ha :-D
Kram

Inga kommentarer: