söndag 6 juni 2010

Helgen i ord

Så nu har helgen varit. Shit vilken helg.
Fredag.. ja den gick åt till att arbeta först och främst, efter jobbet så åkte jag och handlade, köpte bla hem frysta bär på lösvikt. Så nån dag framöver blir det nåt utav dom också.
Fredagskvällen tillbringades med lilltrollet där vi låg och myste framför tv:n. Eller hon myser inte så mycket längre..yrväder, men hon är väldigt mysig då hon vill det.

Natten mot lördag så kommer Kristoffer hemranglandes efter en kväll på Täftefestivalen.
På morgonen på lördagen så hade han det bra, han har ju inget ansvar som vaknar kl 6 så det var bara upp och roa henne på något vis. Sen då vi väl kom iväg vid 11 så åkte vi ner på stan och slutförde fas 2 utav 3. Vi beställde ringarna..helt otroligt, att vi snart har dom på våra fingrar.
Att jag om ca 1 år kommer att vara fru ........ ;-)
*kärlek*

På eftermiddagen så åkte vi till svärmor och bjöd henne på fika.. vi har bokat upp oss på en kattunge. Så himla mysigt. Vi åkte sedan till en lekpark och lät Emilia ruscha av sig, man fick själv känna sig som ett barn på nytt.

Sen myste vi på lördagkväll.

Söndag!
Vaknade efter 8 någon gång..sovmorgon ; Yes! Myste i sängen alla tre tills vi klev upp och käkade frukost. Var en extra seg morgon. Pratade med bästaste Åsa ett tag, sedan gjorde jag mig i ordning för vi skulle bla hälsa på Svärfar för första gången idag. Det var väldigt trevligt. Dock med en 2 årstrotsig dotter så gick det bra. Jag får bättre och bättre tålamod.

Nu ligger min ängel och sover så sött i sin säng. Hon är så underbar att se på. Man smälter då man ser henne.

Jag och Åsa hade ett intressant samtal om vänskap. Även jag och Anna har haft det samtalet. Varför folk väljer sina förhållanden framför sina vänner.
Jag och Kristoffer lever ihop och idag så satt jag och Åsa och pratade i... hur länge var det.. långt över 1 timme och han kommenterade inte det, han brydde sig inte ens.
Vi är båda noga med att vi ska kunna umgås med våra vänner i varandras sällskap och var för sig. Det är ju en självklarhet. Vill man verkligen umgås hela tiden så att man hela tiden är uppe i varandra, till och med på toaletten i vissa fall? Nej bevare mig väl.
Man måste väl få chans att sakna den andre så att det gör ont i hjärtat; så när man sedan ses så lättar allt och man blir sådär underbart lycklig, det är ju vid sånna tillfällen man verkligen uppskattar den tid man har tillsammans.

Anledning till detta inlägg.. ja ni... jag tycker det är logiskt och normalt tänkande att kunna vara ifrån sin partner.. Är man gift så ska man ju ändå tillbringa livet tills döden skiljer en åt.
Så tänker inte alla tyvärr. De finns dom som ständigt väljer sin pojkvän, som aldrig kan tala i telefonen då han finns i samma rum, lägenhet, hus etc. Som vill tillbringa V A R E N D A sekund ihop och rata ens vänner. Vänner som bara duger då denne inte finns i närheten eller då det tar slut mellan dom. Vänner som inte kan tolerera när man säger ärligt vad man tycker. Oavsett om man före, under eller efter relationen säger "killar ska inte komma i vägen för våran vänskap". Tjejer, säg inte så! It never works for you!

Nej hörrni, nu ska jag ta och borsta tänderna och lägga mig till sängs brevid min älskling. Arbetsdag i morgon.

p.s: mitt hår har växt ut en del så jag måste i veckan ta och klippa mig .. har ju frisörsax så jag får klippa till mig i veckan. d.s

Kram till er.

Inga kommentarer: