torsdag 10 juni 2010

Smärtor..when will it end?

Har ju haft en bra månad utan smärtor i varken höft eller nacke. Eller i nacke har jag haft men det beror ju på AC.n , men ingen smärta som är ohanterbar om vi säger så.
Tills idag.. eller det började i förrgår..hade värmt upp kladdkaka i ugnen.. lyckades bränna min arm på formen.
Dagen efter får jag ett helvete då jag vart insatt i köket, allt vad matportionering heter.. lyckades krossa ett glas i handen som resulterade i skärsår.. men dock inte öm idag.
Sen idag.. va fan skulle jag på stan och göra?
Jag skulle ha åkt direkt hem som jag först hade tänkt.
Går in i MVG-gallerian..bad idea!
Snubblar i stillastående rulltrappa. Tar dumt nog emot mig så handlederna är öm. Min höft är inte glad på mig. Mitt högra knä slår jag i mitt i fallet. Vänster smalben värker och nacken.. ja den förbannade nacken.
Har sträckt halsmuskeln, så allt min kära kära sjukgymnast lyckats få bort äntligen, är nu tillbaka.
Skjut mig, skjut mig nu.

Idag fick jag mig en tripp längst med Memory lane.
Jag och underbara fina Pia började prata om hur hon och jag fick så bra kontakt med varann.
It started with a fight.
Hon och jag kompar otroligt bra ihop på jobbet. Jag tycker jag kompar bra ihop med de flesta. Men med Pia är det något speciellt.

Fick mitt sommarschema igår. Vart väl inte helt nöjd, pga att de veckor jag inte har Emilia så jobbar jag uppåt 50 timmars veckor. Lite drygt... Jobbar dock midsommar, men det ville jag ju också,,, lite helgOB om jag får be. Var länge sen.
Idag kom skatteåterbäringen. Alltid lika tacksamt.
Pengar man inte tackar nej till.


I veckan försökte jag få min läkare till att skriva ut Reductil. Det gick inte alls, visade sig att företaget som producerat medicinen slutat pga för höga risker. Även den medicin som var istället för Reductil fick sluta att produceras då antalet erkända biverkningar vart för många.
Så nu måste jag verkligen försöka att ta mig ner i vikt på egen hand *suck*
Jag som har en sådan dålig karaktär.

Vi vart lite osams nu ikväll innan han ilade iväg till sin kompis. Tänk att det ska vara så lätt för killar att bara släppa allt och inte tänka på konsekvenserna.

Köpte mina 2 första litrar jordgubbar idag. Dom är nu skivade och nedfrusna. SKulle ha bakat både paj och jordgubbsrutor, men glömde att köpa hem bakmargarin, så det får bli i morgon efter jobbet i stället.

Nä nu ska jag ta och lägga mig och vila. Diskningen tog hårt på kroppen och är helt mör efter rulltrappsrullningen.

Kram till er!

Inga kommentarer: