lördag 26 juni 2010

PMS-monster on the loose

Nu är PMS-monstret lössläppt och vet ni vad det värsta är?
Det värsta är att jag jobbar medans det släpps lös. Varför alltid just då?
Jo pga de förbannade sms:en som kommer. Antingen så får man inge svar på de sms man skickar, eller får man flummiga svar eller svar som... ja personen i fråga hade kunnat klämma ur sig sitt kvällsgöromål mycket mycket tidigare.
Nu idag står min blogg för det namn den har. Ikväll är jag förbannat bitter.
Och en kväll som denna så hade man önskat att man hade varit så pass rik att man kunnat ha två lägenheter i stan. Börjar 7 i morrn bitti och måste fraktas med buss. Slutar 12 och sen börjar man 16 igen, japp, de förbannade delade passen existerar ännu. Såg förresten i nyaste Kommunal att delade pass i Västerbotten var 70% medans Västernorrland hade underbara 40% bara. Jag var helt säker på att det skulle vara tvärtom, men vi är tydligen värre.

Hur som helst. Ikväll är jag bitter, så förbannat bitter. Är bitter på DIG och DIG.
En person som jag ifrågasätter skarpt till varför jag är kompis med DIG. Du har aldrig tid eller så vill du bara inte umgås och ser sms som ett perfekt sätt att ljuga på. Säg som det är istället, de skulle båda må bättre utav. Jag förstår inte varför jag bara inte slutar höra av mig, vänskap ska ju vara en tvåvägskommunikation, men det är bara jag som hör av mig. Jag lägger ner det nu.

DIG nr 2 är jag bitter på. Du måste kunna säga till vad du ska göra och det är inte pga att jag ska kunna hålla koll på dig.
Utan snarare att jag inte bara kommer hem och så är du helt borta och vet inget om vart du är, när du kommer hem, OM du kommer hem osv.
Vi är sambos.
Jag vet hur du är när du är med din kompis.
Man får inte tag på dig, du vill inte svara på sms pga dåliga bortförklaringar(hur kan det vara smärtsamt att svara på sms?), (och jag är inte den som gärna hör av mig och "jagar" den man är ihop med).
Jag trodde att vi hade förstått varandra efter det som hände i påsk? Men tydligen hade jag fel.
Jag vet att du har ett eget liv utanför min lägenhetsdörr. Men att säga till eller skicka ett sms med orden " Du jag kommer vara hos Oskar ikväll så jag kommer hem sent bara så att du vet" är väl inte så svårt.
Tycker det är synd att jag ska behöva bli en tjatmoster, men trodde du skulle förstå vad det innebar med ett förhållande.


Bitter är jag..... varför kan man bara inte köra med öppna kort?

Inga kommentarer: