torsdag 17 juni 2010

Inge vidare

Tösen är långt ifrån pigg.
igår tex så hade hon legat och vilat, då jag tar upp henne så är hon helröd på hela kroppen av febern. Hennes feber låg efter en halvtimme på 39,4. Hon var helt låg stackarn. Ringde sjukvårdsupplysningen och hon sa att om febern inte går ner en grad på en timme så måste jag åka in med henne på akuten. Hon har ju feber, kraftig hosta, ögonflunsa och förkyld.
Fick ner febern till 38.8 först.. efter myckt om och men plus lite äcklig vätskeersättning som jag blandade till själv så gick den ner till 37,7.
I går kväll då jag kände på henne så var hon äntligen sval.. men vaknade dock tidigt, väldigt gnällig etc. Inget dög.... febern låg då återigen på 37,2. Hon är lite varmare nu trots febernedsättande.. men har precis fått en tid på vc tack och lov.
Så nu måste jag göra mig i ordning så vi kan åka direkt.

Kram till er

Inga kommentarer: