söndag 13 juni 2010

Nyförlovad


Jo det är sant.
Det sitter en helt underbart vacker ring på mitt finger.
Igår efter att jag jobbat så åker jag ner på stan och ska handla mat till kvällen, Kristoffer var sugen på en trerätters så jag tog på mig uppdraget att inhandla för det.
Hjärnan stod helt stilla, vad 17 skulle jag laga för något?

Efter inköpet så möttes vi upp vid Vasaplan för då hade Kristoffer jobbat klart, så vi gick och hyrde film då bussförbindelserna inte var särskilt många så hade vi en timma på oss att hitta något som vi ville se, men det var inte det lättaste heller märkte vi, det var liksom ingen som riktigt ville bli hyrd. Äh vi tog Göta Kanal 3. Vi hade inte sett den... det var heller inte den bästa... varför göra en massa uppföljare?

Kristoffer var lite annorlunda på bussen. Han kollade ofta på mig... hanhade ett leende i blicken, men skakade lite smått i kroppen.
Vi kommer hem och jag börjar laga maten.

En förrätt bestående utav ugnsrostad brödskiva (en var) och uppepå den la jag först ägg tärningar och sedan en "sallad" bestående utav Majonäs, morötter, ärtor, äpplen och grädde. Toppar det med dill. Till det drack jag cider; Peach Melba och Kristoffer drack ett glas vitt vin.
Medans varmrätten var i ugnen så föreslog jag att vi skulle börja se filmen.
När vi sitter där i soffan så kollar han sådär konstigt på mig igen. En blick som .. ja nästan som om hans blick borrar sig igenom min kropp.
Jag tittar på honom och ler och hans kropp börjar så smått att skaka.

När vi kommit 1 minut och 39 sekunder in i filmen så stänger han av, han tittar på mig allvarligt.. drar bort vardagsrumsbordet och tar fram en vacker träask urt fickan.

Han tittar ännu en gång på mig samtidigt som han går ner på knä.

Han öppnar asken och lite smått stammar fram:
" -Tina Helene Bylund, vill du göra mig den äran att gifta dig med mig?"
Jag tittar på honom och tårarna börjar rinna
"-JA, självklart vill jag det".
Han tar ringen och sätter den på mitt ringfinger, den sitter helt perfekt. Sedan kysser vi varandra och kramas.
Sedan den stunden så är det stor glädje i Kristoffers blick.
Han leende sträcker sig från öra till öra :-D

Till varmrätt hade jag tagit sojafiléer och lagt i en ugnsfast form, ovanpå dom la jag skivad zucchini, sedan fyllde jag formen med grönsaksbuljong och sedan in i ugnen i ca 45 minuter. Då det var ca 10 minuter kvar så tog jag ut formen och la på skivad ost och sedan in igen..och så fick den stå ca 5 minuter extra.






Till det åt vi couscous och sallad bestående av olika sorters bladsallad, fetaost och tomater. Drack var sin öl till varmrätten.

Som efterrätt hade älsklingen hittat ett recept i en tidning på en jordgubbstårta typ. Gick himla snabbt att göra.. äggvita, mandelmassa och diverse andra ingredienser som fick lägga grunden för en botten. Uppepå det la min älskling dit lemoncurd och sedan toppade jag med jordgubbar, till det åt vi Vaniljvisp och drack en halvtorr champagne som verkligen passade till den söta efterrätten.





12/6 2010. Vårat datum, våran dag. Våran otroligt underbara kärlek har förenats till fas 2 av 3.
Våran kärlek är obeskrivlig. Det är vi två, nu och för alltid.
Innan vi somnade så säger han "Tänk, detta blir våran första natt som trolovade... underbart!". Sedan somnar vi i varandras famn och drömmer oss bort.
För att avsluta detta inlägg så kan jag säga som så:
Varje midsommar har jag samlat 7 sorters blommor och lagt under kudden för att drömma om den man som jag ska få gifta mig med. I år behöver jag inte drömma, han ligger ju redan brevid mig!
Kram till er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Grattis igen :)!!

Må lyckan stå er bi !

Bamsekramar från Lena

Carina B. sa...

Grattis igen! Hur kom det sig att ni valde just detta datum? Hälsa Kristoffer.
Carina