onsdag 21 september 2011

En sån dag

En dag som började rätt okej, trots minimalt med sömn.
Slutade i total katastrof.
Tycker som lite synd om "Denna Där".. han har sånna underbara fina sidor..skön humor och är kärleksfull.
Men så synd att han bli ilurad massa dumheter av folk runt omkring sig.
Han kan som inte se att dom bara lurar in han på dumheter för deras egen vinnings skull..det märks hur jäkla personlighetsförändrad han har blivit sen han flyttade. Han är inte den där mjuka sköna killen längre. :(
Helt otroligt hur stor påverkan den människan kan ha på honom.
I min vilda fantasi så tycker ju jag att man vill sina vänner väl..stötta dom..inte ändra på deras tankesätt så pass att det blir som dom lurar i den. Det är ju helt galet.
Att människan som lever det här livet..inte kan tänka själv utan tillåter att vännen lurar i han en massa skit helt enkelt.

Jag har fan i mig inte stuckit någon i ryggen, jag värnar om mina barn och dom går först i alla lägen. Jag gjorde det inte för att vara dum, för då hade jag kunnat berätta så mycket mer, men det gjorde jag inte.
Det är så synd att man i ett halvår vart kallad för paranoid..då magkänslan sa en sak som visade sig stämma...då det är dom som i själva verket är det.

Älskar man en människa så trampar man inte ner på personen. Den personen man älskar är inte mindre värd. Den personen man älskar längtar man efter.
Den man älskar är man rädd om.
Nu har han satt igång ett krig som verkligen har eskallerat..det var inte mitt val, jag gjorde val utefter vad som blir bäst för barnen. Han tvingade in mig på dom valen,
och det jag främst tycker är synd i det läget är... vad mycket bättre det hade varit om han hade fått tänka själv istället för att blivit instyrd på sina tankar utav en "vän".

Jag hoppas att han någon dag i framtiden förstår vad han förlorar i och med sitt beteende, vad han förlorar på att gå på "vännernas" lögner...dom hjälper inte..dom stjälper. Hade dom accepterat att han försökte skaffa ett lite annorlunda liv mot för vad dom var van vid så hade det inte sett ut som det gör idag.
Det är så synd.
Det är en fin kille.
En kille som jag älskar otroligt mycket...
Nu är allt förstört...
Men vännerna är nöjd för nu har dom fått sin "broder" tillbaka.

Det var så skönt ikväll att grannen kom in till mig.
Socialjouren var orolig och ville ordna ett annat boende för natten för mig..men jag frågade grannen om hon kunde komma in till mig efter 20 och vara med mig utifall att...och hon hade redan innan jag frågat förberett sin man om att hon tänkt gå in till mig.
Så hon och sonen kom in och spelade kort. Vi spelade Uno..var så kul, så kul för det var länge sen jag hade chansen att få spela det.

I morgon ska jag få träffa min kontaktperson äntligen.
Och idag var jag till Kuratorn..tycker han borde införskaffa ett större rum och en boxningssäck..det vore bra terapi kan jag säga..att få ur sig ilska på liksom. Han fixade i alla fall idag så att jag hädanefter slipper betala för att komma till han. Det blir gratis för mig framöver med orden "ja jag tycker du kan lägga dom på mat till barnen istället", jag vet inte vad BVC sagt till honom, men jag är tacksam för det, oerhört.
Jag vart så rörd... tänk att det finns så underbara människor.

Nu ska jag hoppa i säng för i morgon är de en tidig morgon som gäller. Mycket att göra.

Ta hand om er kära läsare.
Kram!

Inga kommentarer: