söndag 18 september 2011

Ny telefon

Vet ni... jag vet inte vad det är...men vill kalla det karma kanske..

Igår var det som så..vi försov oss då diamanten sovit så dåligt under natten. Kom iväg lite sent till K. När vi kom fram så sov diamanten i en stillastående vagn!!??
Jag fick kaffe innan jag och trollet skulle åka iväg utan lillasyster.

Innan vi for berättade jag om vad som hänt med min mobil och sa att jag bara kunde ta emot samtal för den slocknade ju helt under fredagskvällen.
Då så säger hon att hon och främst hennes man byter mobil typ varje år...så jag fick en sån här.
Okej, det var en samsung så mycket av det jag hade på minneskortet i min Ericsson gick ju förlorat..men jag fick den. Behövde inte betala nånting.
Jag var helt i chock. Tänk att det finns så snälla människor. Helt fantastiskt.

Trollet hade en sån kul dag på Busplaneten, fast det var inte samma fart i henne som det brukar.
På kvällen fick hon feber så det kunde ju bero på det då, för hon ville inte ens äta på hamburgehuset som hon kallar det.

Idag har vi tagit det lugnt, kom iväg på affären och när vi kom hem var jag helt slut i ryggen och nacken..ska till sjukgymnasten i morrn äntligen..då blir jag jämnlång igen.
Efter att ha varit hos T så beger jag mig sedan till mötet med soc. Har längtat, främst efter det som hände igår kväll.
Socialjouren har ringt i kvällarna 2..idag vart det ett längre samtal, och det var skönt att få bolla med henne hur man skulle göra i denna pikanta situation som jag nu befinner mig i.

Åhh..det är inte så många dagar kvar nu tills vi åker jag och barnen...längtar mer och mer.
I morrn ska jag ringa till Media Markt om tv:n också..för att se om dom kan laga den eller ej..Försäkringsbolaget skulle stå för lagningskostnaden..alternativt en ny tv om så blir fallet, men så mycket tur har jag inte.

Tack älskade K för igår, tack för att du gjorde min dag. Tack för att du och din fina familj passade lillfisdiamanten så att jag fick ägna mig åt trollet och ge henne all kärlek för en stund.
Men innan vi åkte hem igen så sa trollet "mamma..jag älskar Lovisa..och saknar henne mycket".
Älskade unge.

God natt underbara människor. Ni ska se att i morgon blir det så mycket bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Baby steps. :) Nu har du ju en fungerande telefon tack vare en mycket o-egoistisk människa. Det kanske är svårt att se, men ett ljus verkar skymta i slutet av den här långa tunneln.
/Emmy

Anonym sa...

Härligt att se att det var en positiv dag! Kram <3 till er!//Lena