fredag 9 september 2011

Korven igen



Så här vart det med henne i. Hon sitter väldigt bra i den faktiskt. Hon trivs mycket bättre i vagnen nu då hon får sitta och se allt...Hoppas på att hennes sovvanor ändras lite nu. Sov 2 timmar på förmiddagen gjorde hon..det behövde hon nog för hon har i övrigt sovit dåligt även på dagarna.


Jag och Lovisa stod och såg på då vaktmästarna satte upp ett nät på en sandplätt här utanför...typ ett badmintonnät eller volleybollnät. Ganska intressant, sommaren är ganska över, det har alla regndagar visat plus alla gula löv på träden...så då hösten kommer då sätts nätet upp, hade det inte varit mer nytta på sommaren av nätet? Eller ska områdets vaktmästare ha firmafest?

Jaja..better late then never.


Annars händer det inte så mycket idag...jag tar hand om barn i vanlig ordning..orkar inte gå och handla nåt fredagsgott idag....var sugen på chips för en gångs skull, men då jag kom till affären igår kväll så hade suget försvunnit..kanske lika bra det.


Programmet Svenska Miljonärer får mig att le programmet igenom..känner att jag har det ganska bra ändå...


Mindre än en månad nu tills jag reser..Längtar!


Älskar Gordon Ramsey's The F-word. Där får man veta mycket intressanta saker varje gång.

Visste ni tex att bubbelvatten kan göra att en mans spermieproduktion förminskas?

Och ser man på Rachel Ray's program så använder nog den kvinnan banne mig Muskot i varenda maträtt.


Jag använder dock kanel mer och mer i rätter...det brukar bli ganska gott med den övriga kryddblandningen plus att det blir en smak från kanelen som inte är så självklar över vad det kan tänkas vara för krydda. Men Muskot har blivit en favorit hos mig...det och Timjan.

Det är roligt att laga mat på det sättet, man får testa sig fram med olika smakkombinationer.

Främst då man har någon att bjuda..då kan det vara ganska roligt att testa sig fram och se om det uppskattas eller ej.


Ikväll har jag middagssällskap..får se om jag hinner laga all mat innan ankomst eller om Lovisa kommer trilskas extra mycket bara för att liksom.

Den som lever får se.


Vaknade upp i morse och skitvädret var ett faktum, även idag..när ska det komma en dag med bara sol, för det var längesen nu.

Skulle vilja att C kom förbi hos mig, hon brukar alltid gå igenom min kyl så bra och slänga gamla grejor.. jag har en liten fobi som kommit på senare år..sånt som är utgånget, grönt och lurvigt...där brukar C vara kanon. Hon skulle se till veckan hur det såg ut som för henne :-D


Vänta vad är det jag ser...är det blåa fläckar på himlen? Ja jäklar..det händer något.. måtte det spricka upp...Håller tummarna.


Nej nu ska jag ta in katterna... i hopp om att slippa träffa på Ryskan.


Ta hand om er


Kram!

Inga kommentarer: