onsdag 14 september 2011

Frågestund





Hittade lite frågor..

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: trött
Favoritgodis: Något som alltid funkar är faktiskt zoo.
Är det nåt du absolut inte äter: Bruna bönor och ärtsoppa.
Kläder just nu: jeans, röd/vit randig tröja och olikfärgade strumpor på fötterna.
Musik just nu: Nej just nu vill jag ha tyst omkring mig.
Vad sa du senast: Tack för att du ringde, Hej hej.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Jag har alltid velat vara ung på 50-60talet
Höst/Vinterplaner: Vara hemma med min bebis, åka till min syster i oktober på spa-resa ;)
Fisk eller badkruka: Jag älskar att bada..jag är oftast den som är ensam kvar i vattnet då alla andra alltid börjar frysa eller vill sola.
Saft eller alkohol: Vatten helst eller fruktjuice.
Hur många kuddar sover du med: 2 än så länge. Gärna 3-4 helst.
Favoritväder: Soligt helt klart..eller då det snöar.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Mobil med evigt uppladdat batteri, Tändstickor och solstol.
Spelar du nåt instrument: Alla spelar väl instrument, men ingen har sagt att det låter bra för alla :)
Morgon- eller nattmänniska: Sen jag fick mitt första barn är jag nu mer för alltid kvällsmänniska.
Sparare eller slösare: "Slösar" efter vad jag har att röra mig med.
Bästa film: Love Actually eller The Holiday
Tror på liv på andra planeter: Inte just nu
Kommer du ihåg din första kärlek: Jo det går som inte att glömma.
Älskar du henne/honom fortfarande: Nej inte direkt.
Har du några homosexuella vänner: Jo det har jag
Tror du på mirakel: Klart dom kan ske, men det händer aldrig mig.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Självklart!
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Försöker i alla fall.
Ser du på kärleken som ett misstag: Nja... jag börjar smått fundera på't.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 5 sa jag som ung..sitter med 2 nu och det känns okej det med.
Bio eller promenad: Promenera gör jag varje dag så ett biobesök skulle jag bli glad av..om nån vill gå med mig dvs.
Är du kittlig: Var med förut, mindre nu.
Snarkar du? Om jag är förkyld så. Fast pratar mer i sömnen.
Stjärntecken? Skytte
Rädd för insekter? Jo några få.
Äckligaste insekten: Harskrank (stavas det så?)
Största svaghet: Naiv
Det här är jag bra på: Lyssna, prata, tro det bästa om folk, älska.
Bästa bok? Hmm... Potensgivarna
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Höra andras tankar.
Vad vill du jobba som? Jag vill jobba som konditor, men trivs bra inom hemtjänsten med världens bästa grupp.
Chips, morötter eller godis? Chips måste jag nog säga
Pizza eller hamburgare? Hamburgare
Skriver du dagbok? Nja bloggar snarare
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Tatuerad är jag och gör det gärna igen. Har hål i öronen, det räcker.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Lite oreda just nu, men då det är ordning i mitt sinne blir det ordning i min lägenhet också
Gungar du på stolen? Nej sån är inte jag
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nja, hoppar hellre fallskärm
Vilken hand håller du gaffeln i ? Höger om jag inte håller i kniven dvs.
Är du rädd för blod? Nja..beror på..
Saltar du på maten? Inte då den kommer på tallriken, men gärna innan
Gillar du att sjunga? Jag älskar att sjunga..främst då folk inte hör..
Anser du att du är stark? Kan kanske låta stark, men är nu svagare än på länge.
Brukar du sola? Jo, men det var ett tag sen så nu är man skandinaviskt blek igen.
Vad gör du om du får hicka? Hickar tills det försvinner.
Röker du? Enbart då saker verkligen går åt h**vete
Snusar du? Nej för f*n
Använder du knark? Nej, det är ganska idiotiskt.
Kaffe, te eller inget? Nja,..kaffe för att bli pigg på morgonen eller trött på kvällen. Te som sällskapsdryck...
Har du en besatthet? Ska vara kärlek då...eller Facebook :-D

Inga kommentarer: