fredag 8 juni 2012

Dansa Pausa!

Fredag.
En lyckans dag.
Idag har varit den bästa dagen på väldigt länge.
Hände inte allt för mycket egentligen, men gick igång ordentligt.
Hade laddat upp efter cykelturen före frukost i morse.
Sedan var jag ombytt och klar innan KP.n kom så jag kunde cykla och träna.
Dvs ta mig an elljusspåret igen.
Trots skadat knä så chansade jag. Kände mig pigg...

Vi börjar från början.
Började morgonen åt helvete för tidigt. Min solstråle till 4åring kommer in till mig vid halv 7 för ovanlighetens skull.
Min 1åring ligger i sängen och skriker..plockar upp henne och då börjar ju dagen...
Båda barnen slog sig igår, i pannan båda två också, bara det att på 4 åringen ser det ut som att en extrahjärna håller på att växa ut...jisses vilken bula, bara för att 1åringen tappade en bok i pannan på henne igår.

Iväg till dagis med cykeln och kärran, Dagens tema på dagis var ju pyjamas. 4åringen sover ju i klänningar, inte i pyjamas så hon vart prickig idag. Kändes lite ovant att personalen gick omkring i pyjamas :)

Sedan tog jag och 1åringen en extra cykeltur.

Får sedan ett tråkigt meddelande att min bästa vän är inlagd :(... Hoppas hon får komma hem snart.
Sedan tog vi en liten promenad jag och 1åringen...våra kattkillar följde med..Fick ett väntat samtal under tiden.
Trodde jag skulle ha fått det igår, men idag ringde hon och kollade om jag ringt det där viktiga samtalet som vi pratat om igår..hade såklart inte gjort det, drog ju som ut på det. Fast jag vet att det känns så skönt efteråt då det är gjort så drar man ändå på det.
Berättade för henne om den glada nyheten jag fått med posten igår då jag kommit hem så hon vart jätteglad för min skull..så nu planeras det för fullt, menar det var ju bara förra tisdagen som jag skickade iväg det där brevet.

Sen när vi lagt på så ringer jag det där samtalet och efter en timme ringer Vc upp igen.
Då har jag delegerat vidare hjälpen och inväntar sedan samtal tillbaka.

Byter om och inväntar KP:n och känner mig helt okej i kroppen.
Cyklar sedan iväg då hon kommit och tar mig an elljusspåret. Hade inga som helst förväntningar på min kropp idag, går det så går det...börjar springa...
4 km senare så känner jag mig nöjd...!
Jag har aldrig sprungit 4 km i följd förut, jag känner mig jättestolt faktiskt.
Kände knappt av knät denna gång. Så jäkla nöjd!
 
Hög på endorfiner kommer jag hem och då var det dags för armhävningar.
15+13+11+10+15 med 60 sekunders vila i mellan varje rep.
Vi var redigt slut efter det passet KP:n och jag.
Men härligt var det.

Duscha och sedan dra ner på stan för att...för att göra mig ett snäpp lyckligare med gårdagens post.
Sedan fick jag samtal nummer 3 för dagen som gjorde mig väldigt glad. Fick en tid till en person så om 2 veckor så kanske det vänder.
Han vart himla glad över att jag sprungit så långt...han avundades alla som sprang långt, och det gör jag med..vissa får det att se så lätt ut.
Mot affären och handla hem för helgen.
Dyrt vart det, ångest fick jag, men det får jag alltid då jag storhandlar.
Men mat för helgen måste man ju ha.

När vi skiljs åt min kp och jag så får jag samtal nummer 4 som sätter punkt för dagen kan man säga.
Dr Senap.
Hon fixade en sak till mig under samtalet, sedan då jag ändå hade henne på tråden så frågade jag om resultatet av röntgen hade kommit.
Jag har en oregelbundenhet i skelettdelen i knät.
Eventuellt en stressfraktur. Hon har fixat remiss till en ytterligare röntgen.
Skönt att det var något där. Då kan man förhoppningsvis få hjälp med att bli fri skiten också.

Middagen idag bestod av tacos.

och guacamole!! Så jäkla gott det är alltså!

Lyssnar just nu på Panetoz..skönt att få shake a lös lite...dans = glädje!

Annars då? Över 55 pers hade läst mitt förra inlägg om våldtäkten. Rekord för ett inlägg jag haft tror jag.

Mina barn mår bra. 4åringen har blivit himla gosig nu. Vill kramas ofta nu. Vet inte om hon känner av, men detta har varit en fantastisk tjejvecka.

På måndag händer det en sak. Men håller på det ett tag till, lägger väl ut en bild då det är klart antar jag ;)

Nu hoppas jag bara att helgen flyter på..gärna i regnets tecken så jag och barnen kan bygga koja och leka kurragömma inomhus..för kroppen är mör ikväll, vilket leder till min nästa mening.

God natt gott folk, sov sött och ta hand om varandra!
Kram.

Inga kommentarer: