söndag 10 juni 2012

Leos+motion+grubblande+skitcancer


Så idag vaknade man på tok för tidigt igen..jäkla ungar ;)
Frukost och sen komma på den galna idén att cykla till Leos.
Trodde det bara skulle vara en halvmil dit.
Slutade med att det var strax över 8 km dit.. så 17 km har man cyklat idag, dagens träning gjord.
På väg hem var jag grymt sugen på rullpizza. Var länge sen nu.
Nåväl.
Mina kids hade det roligt på Leos, dock vart min minsting trött tidigt (blir ju så då man vaknar så tidigt!!) så hon var ju mindre skoj sista timmen där borta, däremot det som var sött var då båda(händer aldrig) barnen somnade i cykelkärran, lutandes på varandra.

 Sedan in för lite fruktstund och grubblande.
Bästaste Tant Rosa ringde också från hennes institution idag.
Hoppas på hemgång för henne i morrn nu då.

Fick fixa frisyr idag med..lite rakapparat och vax så var det klart..
Min fyraåring vart avundsjuk och ville också ha, men jag tror inte att hon skulle bli så glad över det i längden.

Dagens middag vart spenatbiffar med klyftpotatis, sås och broccoli.

I morgon vankas det armhävningar igen. Hoppas KP:n är laddad ;)

Igår tillbringades kvällen delvis i tvättstugan och dels framför Oceans 12 med te, majschips och G U A C A M O L E!  :D

I torsdagseftermiddag så låg jag och 4åringen och vilade på en filt. Lillasyster står ovanför oss med en barnbok.
Helt plötsligt släpper hon boken och den hamnar i 4åringens panna. Det blir stora tårar rullandes på hennes kinder och jag blåser i vanlig ordning.
I förrgår så vart det en himla bula i pannan, för en bok från det lilla fallet så såg det enormt ut, som om det höll på att växa ut något där.
Igår då vi vaknade, 4 åringen kom ju in till mig på morgonen så vi myste ju, såg ingenting då.
Sedan då vi kommer in i vardagsrummet så ser jag förändringen.
Hon såg lite ut som Eric Stoltz karaktär Rocky Dennis i filmen Mask. Från typ näsan och uppåt.
Lite som ett lejon. Hon fick ett helt annat ansiktsuttryck måste jag säga.
Ringde 1177 för att dubbelkolla om det var nåt jag skulle göra.
Hon har en nedåtgående underliggande blödning i pannan.
Hon var så pigg, och skulle hålla koll på blåa ögon och kraftigt ihärdig huvudvärk.
Ska bli intressant att se henne hur hon ser ut i morgon. Om det gått till sig eller håller i sig.

I morgon är det måndag igen...ljuvliga måndag.
Skatteåterbäring åt folket, jag har fått mina pluringar, ska nog faktiskt införskaffa mig en ny sport-BH i morgon. Den jag har, den har varit okej dock har den gått sönder på 3 ställen på kort tid.
Så... mer stöd åt folket!
Känner mig taggad inför tisdagens löptur...
Ska inte bygga upp några förväntningar på min kropp, men hoppas på att det går lika bra som sist.

I morgon hoppas jag på bra väder också så kan man ta en rask långpromenad...

Hmm...what else...?
Jo, igår var det lördag, och skrev i våldtäktsinlägget att jag varje fredag och söndag brukade få ett sms från denna person.
Igår kom det...var ovanligt tyst på fredagen, så kom det igårkväll istället.
"Hoppas du har en skön lördagskväll. Med vänlig värme fina du".

Jag måste seriöst komma på nåt vettigt att skriva till han så det blir stopp på den här skiten. 
Tips mottages.

Jo just det, måndagen innebär också förändring i livet.
Men det får ni se sen ;)

Nä nu ska jag hoppa i säng.
Vart himla pigg efter cykelturen hem från Leos. Vilken kick det är med motion ändå :)

Ta hand om er.
Kram!

Inga kommentarer: