måndag 18 juni 2012

Helgen, bollar, bråk och ny app


Så var det måndag igen och där satt jag och deppa...nej inte egentligen.
Är otroligt trött.
Bilden ovan är ett av mina nya projekt, har en ny app förstår ni..tyckte det vart rätt okej.
Nya medicinen har börjat verka, "normalt" sett brukar det ta ett par veckor, men inte för mig.
Biverkningarna har visat sig också.
Någon mindre trevlig, och några inte helt jobbiga som tex ständiga gäspningar, ökade svettningar  och... jo, svårt för att somna på kvällarna.
Det sistnämnda är ganska drygt faktiskt då jag är trött (eller vad vet jag egentligen, jag gäspar ju mer nu ;) eller känner mig trött men det går ändå inte att somna.

Nåja, jag fick låna en avslappningsskiva utav J idag som jag har lovat att jag ska testa och se om det blir bättre.
Klockan är just nu 22.35 och jag sitter i vardagsrummet, hade ju lovat att vara i säng men så startar ju Celebrity rehab ikväll med Dr Drew..jag och tant Rosa älskar det programmet. Härlig sommar after all.

Skärpning, men i morgon ska jag vara i säng i tid ;)

SÅ helgen har varit. Den var väldigt speciell.
På torsdagen sms:ade bästa Andreas och frågade vad jag skulle göra i helgen och han fick snabbt svar "vet inte"...på fredagen fick han ett ytterligare sms där jag undrade vad han hade tänkt sig.
Och aptidigt på lördag morgon kom svar från han att han funderade på att åka upp hit för att få komma ifrån Härnösand ett tag..
Det var ju okej för mig. Inte så jäkla ofta som det kommer kompisar och hälsar på..alla är ju typ upptagna med sina liv så..

Sen åkte han hem under söndagen.

Är det nåt jag lärt mig under denna helg så är det att man inte gör om gamla misstag..man kanske skapar sig nya misstag men man gör inte om gamla misstag.

Idag hade jag ett möte på eftermiddagen, ett efterlängtat möte.
Fick nyttig information och fick vissa ord förklarade för mig.
Fick också en avslappningsskiva som jag ska testa för att se om jag kan slappna av lättare inför nattsömnen.

Pannkaka vart det idag till middag, gick ner hos båda kidsen.

Sedan innan barnen somnade så bakade vi Kalla-det-vad-ni-vill-bollar med både pärlsocker och strössel.

Det som däremot har stört friden i huset är grannarna.
Dom har bråkat nästan hela dagen. Han har högljutt sagt otroligt många saker, många dåliga hårda ord.
Kallat henne för både det ena och det andra.
Det vart lugnt en stund, men sen körde det igång på kvällen igen...
så till slut la jag säkert näsan i blöt lite för mycket, men jag ringde polisen och rådgjorde.
Dom skulle skicka en bil. Vart en buss.
Kvinnan hann springa i väg innan polisen hann komma.
Jag ringde inte för att vara jäklig, jag ringde för att med tanke på att hon brutit de dagliga mönster som jag ändå lärt mig under den tid jag varit mammaledig, med tanke på hur grovt dom bråkat under hela dagen och kvällen...klart man blir orolig.
Kändes för stunden som om jag gjorde rätt..fast vad vet man?

Slutförde en grej under kvällen efter att barnen lagt sig som jag länge dragit på..nu är det fixat och vad mycket lättare det känns nu.
En sten har lättat från hjärtat.

Så vad blir det på midsommar då?
Jag har ingen aning, jag blir väl hemma med mina tjejer..
Det sägs att det ska bli dåligt väder i morgon, ska ändå löpa hade jag tänkt...
Har blivit lite piggare i humöret sen jag började med det, även om jag inte löper fort så känns det ändå bättre. Känner mig gladare.
Sen att jag minskat snart 10 kg i vikt är bara ett + ;)

Älskar denna tröja som min kp hade på sig idag, den köptes på affären The New Yorker i Sundsvall.
Vill verkligen ha en sådan. Varför ska saker finnas i Sundsvall då man så gärna vill ha det?

Sen idag gick mina sköna Easy Tone skor sönder mitt under promenaden till Kvääntum.
Så pass att dom gav ett blödande skavsår på en gång då en hård pryl hux flux stack ut..så jag fick gå barfota till kvääntum, där inne i butiken var det svalt och skönt att gå barfota, och sen var det bara att traska tillbaka hem efter handlingen barfota..
Det trista i allt det här nu är att dom var dom skönaste promenadskorna jag hade eftersom det var bra dämpning på dom (behöver det för mina leder), löpskorna är också trasiga, kan dock springa i dom så länge det inte regnar.
Mina fakewerse dom är det också hål i.
Känner mig som värsta lodisen :-S men har inte råd att köpa nya promenaddojor.
Kostar för mycket.

Nåväl...nu ska jag plåstra om min fot och sedan försöka sova.
Tidig morgon i morgon.
GÄSP!
God natt gott folk.
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det för medicin du tar?