tisdag 19 juni 2012

Tycka om mig


Tisdag idag.
Ska snart hoppa i säng, ja klockan är nu 22.34 och det här med avslappningen går ju sådär ;)
Idag.. var en väldigt speciell dag kan man säga.
Avskyr då man börjar dagen med bråk.
Avskyr då bråket inte blir utrett och hatar att bli skriken åt med ett gråtande barn intill benen.
Hatar detta tonårsbeteende.
Hatar då vissa inte kan ta ansvar för sitt beteende och vilka konsekvenser det beteendet får.
Men tydligen är jag helt otacksam...det är som svårt att vara tacksam mot någon då denne någon inte visar mig någon tacksamhet.
Sen är det också svårt att vara tacksam över något som gör bra för båda i slutändan.
Ska jag känna mig tacksam för att denne någon offrar sin lediga vardag för att vara med sitt eget barn?
Det är väl en självklarhet att man ska vara med sitt barn?

Igår var det armhävningar som gällde, sms:ade min kp att det var dax så körde vi på distans kan man säga.
71 st denna gång med 90 sekunders vila mellan antalen.
Kändes kan jag säga.
Men härligt var det.
Ikväll skulle jag lyfta med vikter, men har haft tvättstugan så jag hann inte.
I förmiddags hann jag med en 2km's löptur.
Hade orkat mer, men motivation trätte idag så vi satt och surrade lite KP:n och jag, träffade på en gammal bekant i spåret också. Ny bil hade denne köpt med, riktigt fin.
Sedan mot Iksu och duscha för att sedan dra ner på stan och inhandla strumpbyxor till trollet och sedan hittade jag denna sjal på Glitter till halva priset då den var på rea.
Både Ur&Penn och Glitter har 50% rea i sina butiker, skynda att fynda :)
Runt halsen blir den rätt najs faktiskt.

Sedan käkade jag en snabblunch då det var lite kort om tid.
Vi hann sitta en liten stund i parken och fick chans att uppleva en kille, ganska snygg i alla fall på avstånd som lätt skulle kunna vara en självälskare om ni förstår vad jag menar, jisses vad vig den killen var där han låg och stretcha.

Sedan mot dagis där jag vart avsläppt av KP.n så jag kunde hämta mitt älskade troll, sedan dansade, skuttade och så sjöng vi oss hela vägen hem.

Vid middagen hade vi ett långt och intressant samtal om pingviner och isbjörnar.
Att dom är de djur som inte sover på vintern, att pingvinen glider på magen ner i vattnet och att isbjörnen simmar i vattnet för att äta fisk och bli ren :)

Det var som mysigt i morse, jag snoozade 3 gånger (rekord sen jag var tonåring) och då jag klev upp hann jag göra mig lite i ordning och fick väcka båda barnen :-o
Trollet gick ju lätt ändå, men diamanten, jisses, trots att jag dragit upp för fönstret, och trots att jag pratade med henne, drog ut tutten och smekte henne på armen och benen så vaknade hon inte, ruskade lite på henne, men hon sov som en stock :-)
Till slut vaknade hon mot sin vilja. Hon har aldrig sovit så tungt på morgonen förut, kändes hårt att behöva väcka, men ska man på dagis så ska man.

I morrn är det onsdag, då blir det en lugn dag, tror knappast jag har solen på min sida..men det vore nice att få sola lite mitt över dagen.
Sen på torsdag är det sjukhuset för grovröntgen som gäller och även sista dagen med KP:n.
Jobbig dag dels pga att dom ska spruta in ett medel i mig, och jag är spruträdd :-S , men men...

I morgon är det vägningsdag igen, har inga förhoppningar denna gång att jag fortsatt neråt, tror jag ökat på mig lite då jag känt mig svullen ett par dagar.. men men, vi får la se.

Nej nu ska jag hoppa i sängen och sova lite.
Ta hand om er.
Kram

Inga kommentarer: