fredag 22 juni 2012

Dog eat dog

Idag var det då Midsommarafton, världens mest överskattade dag..kanske inte världens mest överskattade..finns säkert andra dagar som är ganska överskattade också, men just nu är den överskattad i alla fall.

Har vanligast jobbat den dagen, fast förra året minns jag inte ens.
Hur som haver så åkte vi bil upp mot Gammlia för det årliga midsommarfirandet.
Jisses vad folk det var där.
Och sen den där j ä v l a korvförsäljaren.
Hutlöst pris för en sketen körv och sedan ha mage att ge mig för lite pengar tillbaka.
Kändes som om han sa olika priser till folk, han hade ju noll koll.
Sen verkade det som så att om man skulle ha lite ketchup på korven så skulle man ha sagt att man inte ville ha något alls.Och ville man ha mycket så skulle man ha sagt ordet lite.
För övrigt så hälsade man på djuren, stod i lång fiskekö och som på bilden ovan visar så fick man lite färg också.
Var ju superskönt väder idag.
Är ju brun sedan tidigare så detta röda känns inte så mycket faktiskt, känner hur det kliar lite ibland, men inte mer.

Sen fick vi skjuts hem igen.
Lillfisen hade inte sovit någonting så henne la jag direkt, somnade nästan direkt och jag och trollet satte oss och såg lite på film och myste..
Sedan tände jag grillen lagom till middagstid.

Grillade korv och halloumi bland annat.
Kan säga så här.
En sådan här gång så saknar jag diamantens pappa.
Jag är verkligen ingen grillmästare då det kommer till halloumi.
Tyckte inte att jag gjorde något mer annorlunda än vad han brukade göra. Men han får det att smaka gott, han kunde ju grilla dom otroligt perfekt. Jag älskar ju annars halloumi men denna gång fick jag slänga de sista bitarna för dom vart inte bra alltså :(

Nåväl, vad är väl en bal på slottet? Man kan ju inte vara bra på allt, trots att man försöker så gott man kan.

Sedan vart det fredagsmys, jag hade gjort en fruktsallad av melon, banan, mango och kiwi.
Jag och lillfisen gillade det. Men trollet vart missnöjd, hon hade ju sett fram emot popcorn. Får bli i morgon istället.

Sedan la sig barnen där efter 20 i vanlig ordning. Lillfisen var lite orolig, upptäckte till slut att hon hade en klisterlapp fastsatt på ryggen, den som talade om hur mycket galiamelonen kostade. Så det var ju ingen liten prislapp.Hon somnade väl närmare 22...
Trollet däckade ändå tror jag.
Tvättstugan var inte ikväll, men i morgon kväll istället. Det är helt okej..tycker det är skönt att tvätta på lördagkväll. Sällan man behöver slåss om den tvättiden.

Såg en kraftig man idag med haremsbyxor. Kan säga som så att den sortens byxor inte ens är snyggt på tjejer, så det var ingen vacker syn, däremot så sjöng han bra.,
Alltid nåt.

Fick veta idag vad det är för fel på cykeln, vad som blitt fel efter att den föll på lekplatsen, och det krävs tydligen 2 skiftnycklar, och jag har bara en :(

Helgen då?
Ja... jag vet inte faktiskt.
Det märker vi hur den blir.

Nej nu ska jag förbereda det sista inför morgondagen och sedan hoppa i säng, klockan är sent som vanligt.
Ha en bra helg alla.

Kram.

Inga kommentarer: