onsdag 6 juni 2012

Något positivt




Idag, vilken dag. Kändes lång.
Kan ju säga att min rumpa inte är gjord för en cykelsadel.
Cyklade 16,44km idag. Cyklade ut till min kp och sen hem efter ett par timmar.
Jag har ju en fantastisk Run keeper-app. Men tydligen bränner man ingenting av att cykla...
strax över 400 cal vart det bara..galet med tanke på hur många uppförsbackar det var åt båda hållen plus cykelvagn på det.
Inte det lättaste, plus motvind på det, och regn på vägen hem.
Skumt i alla fall.
Inte så konstigt att jag gillar att gå och springa..bränner mer.

Trollet vart lycklig över att få hoppa studsmatta..sedan smoothie på det, plus "diamanter" i massor.
Hon var nöjd.
Lillfisen var nöjd, dock gallskrikandes H E L A vägen hem. Hon gillade inte riktigt guppen i vägen här och där...
Fick kakor idag också..trodde inte det, men kaffe och kakor.. helt okej ändå att unna sig för jag fikar typ aldrig kaka nu mer.
Idag var det dags igen för armhävningar med min fantastiska armhävnings-app. Min KP har blivit sporrad så vi kör tillsammans nu då min app säger till att det är träningsdag.
Idag vart det 60 st. 12 vila 120sek 13 vila 120sek 10 vila 10 vila och sedan avsluta med 15 st.
Går rätt okej faktiskt. Börjar bli riktigt skönt att göra dom också.
Nästa träningsdag är på fredag och KP:n är taggad :-D

Har vägt och mätt mig idag.
Resultatet är det som följer.

Viktkoll

Datum                           Kg                               Minskning
Början på December    86,6                    
15 maj                          80,4                              -6,2kg
29 maj                          79,2                              -1,2kg
6 juni                            78,9                              - 0,3kg

Summa just nu: - 7,7kg.

Mått
Under byst                   86,5cm        
(90 cm i december)
Midja                           108 cm         
(112 cm i december)

Sakta men säkert går det neråt...hellre sakta än för fort för då håller man det lättare.
Har nästan gett upp gymmet nu och går raska promenader nästan varje dag. Varannan vecka då jag har Trollet hemma så blir det promenad före frukost och det gör underverk kan jag säga.
Annars är jag i spåret 1-3 gånger i veckan beroende på vilken vecka det är.
Sen gör jag övningar hemma med vikter osv för att stärka upp rygg, stärka biceps och triceps.

Däremot trilskas knäna mycket.
Visst sägs det att cykling ska vara skonsammare för knäna?
Stämmer inte i mitt fall, hoppas verkligen att röntgen visar något..för jag blir galen av den här skiten snart.
Men gör mitt bästa ändå för att träna.
Problemet bara är att så fort jag känner smärta så ger jag upp, vill kämpa vidare men ger bara upp så fort smärtan i knät uppstår.
Måste skärpa till mig där.
Nu är jag förkyld också, så egentligen var väl inte cykelturen idag så jäkla lyckad.
Men är man tjurig så är man. Lite ilska fick man ur sig, främst på vägen hem då det var fler uppförsbackar.

Bilderna i detta inlägg sponsras utav min KP.
Då ser ni vilken konstnär min KP är.
Riktigt duktig!

Hänt mer idag?
Nej inte så mycket mer faktiskt...
Laddar inför ett besök på ASTA i morgon. Känns jobbigare än på länge.
Min KP ska vara barnvakt i morgon då den som skulle vart det var less på barnpassning så då var KP:n snäll och ställa upp.

I morgon hoppas jag att jag hittar energin till att baka bröd.
Har tappat energin igen.. om någon hittar den så hojta till!

Kram och god natt.

Inga kommentarer: