torsdag 21 juni 2012

Trubbel

Så idag var det då dags för röntgen.
Fick först spårämne insprutat i vänsterarmen, sedan skulle man vänta 3 timmar innan man kunde röntga så då åkte vi och storhandla.
Första gången jag lyckats fylla en kundvagn så väl som idag.
Det brukar normalt inte se ut sådär i min kundvagn, men det vart improvisation idag då Lillfisen först satt i kundvagnen, till slut vart varorna så många så jag var tvungen att flytta på henne till barnvagnen, plus att hon vart ganska rastlös.
Så KP:n vandrade ut med henne medans jag försökte styra vidare i butiken.
Men nu har jag handlat vissa saker så det räcker ett bra tag framöver, och vart skumt nog glad då dom sålde 15packs ägg för bara 10 kronor.
Max 2/kund ;)

Röntgen gick rätt okej, en otrolig första upplevelse.
2111 sekunder senare så var det klart.
Innan det men efter handlingen så hann vi med snabblunch hemma hos KP:n.
Sista dagen idag med henne, nu har hon sen 5 veckors semester.
Fast hon kommer till veckan och hjälper mig att färga håret och att måla lite mer på mitt huvud kan man säga.

Efter att man handlat och efter röntgen så startade gäsp-SM.
Skulle kunnat stå och sova kändes det som.
Ändå kör jag igång och bakar med 4åringen på kvällen...degen i alla fall, sen fick jag baka ut det då dom lagt sig, matbröd, var länge sen..men det är ju ett sånt gott bröd verkligen.
Trodde jag skulle stupa i säng efter bakningen men än är jag uppe...ja det gick ju inge vidare det där med att ta sig i säng i tid.. Hmm..
Har hunnit köra intervall-plankan ikväll, gjort crunches med vikterna, armhävningar och lyft med vikterna för att träna upp både biceps och triceps.

Fast nu ska jag nog hoppa i duschen och sen i säng.
Ska ta och ringa A i morgon, hade ett missat samtal från A igår nämligen och gårdagen var lite speciell så jag hade inte möjlighet eller orken att ringa upp...man har ju inte alltid det.

Midsommarafton är det i morgon. Första året jag inte har något planerat, och det är väl okej antar jag.
Är inte den som firar det på det sättet heller.
Däremot undrar jag om dom inte har nåt firande på nåt annat ställe än Gammlia?
För stort projekt att ta sig dit med två vilda huliganer med buss (om man kommer med bussen) och ännu större projekt om man skulle cykla dit, dessutom är det nå vajsing på min cykel nu.
Min cykel har ett vekt stöd och när barnen klättrar i cykelvagnen så rasar den lätt om jag inte håller emot eller hinner fånga upp den.
Idag rasade den på lekplatsen och när vi sedan skulle cykla därifrån så vart det tyngre än vanligt,
hittade inte felet heller men nånting nånstans tar emot mot bakhjulet...ganska irriterande.

Tvättstugan i morgon, väldigt lätt att få tvättid på kvällen den dagen, fattar inte varför ;)

Nä kram och god natt gott folk.

Inga kommentarer: