fredag 15 juni 2012

Destruktiv blues

Igår var vi så iväg och grillade en vända vid en sjö.
Var okej, mycket mygg och en väldigt rastlös liten diamant.

Sedan då vi kom hem igen så for jag ut och löpte, dock ville inte min högerhöft springa lika mycket som resten av kroppen, men klarade av 4km i alla fall. Kände mig nöjd, måste ju även lyssna på kroppen då den säger ifrån, dock så önskar jag ibland att jag kunde sluta slutaupp vid lite motgång och köra på ändå.
Problemet som kom sen var ju att jag inte kunde somna.
Jag avskyr egentligen att träna på kvällarna, kroppen får ingen ro sen för att sova, så jag hoppas att antingen kroppen vänjer sig av med det eller så tränar jag inte kvällstid alls hädanefter,

Vaknade alldeles för tidigt i morse, och det var väl okej, men tog lite tid innan man kunde somna om, och när man väl gjort det så sov man alldeles för länge :-s

Nu har jag inte haft en sovmorgon på...oj, så pass länge sen att jag glömt bort hur det kändes.
Saknar ju lite tiden då man bodde ihop med nån, det var ju lite mer förmånligt på den tiden...
Jag får helt enkelt se fram emot mina barns tonårstider då dom är uppe sent men sover längre ;)
Vid det laget så hoppas jag att jag lärt min äldsta hur man kokar kaffe :)

Dagen förflöt sakta men säkert.
KP.n kom senare idag..tror hela morgonen så gick jag runt som i ett bubbla..minns att jag plockade undan ur diskmaskinen och fyllde på nytt.

Ja igår btw, vi skulle ju ta en långpromenad och skulle avsluta långisen på Blomsterlandet.
Söker efter mina kort (körkort, kontokort, icakort osv) och hittar dom inte någonstans.
Fick dock inte panik då jag visste att dom borde vara hemma hos min KP då det var där vi hade varit i tisdags och fikat.

Sagt och gjort så åkte vi dit ut på Böleäng och kollade möjliga utvägar.
Nope inte där. Åker hem till mig igen och jag går instinktivt in på toaletten där en förpackning med jordgubbar hade hamnat i all hast då vi skulle skynda oss att åka till Böleäng, och under den förpackningen låg alla korten.
Lång näsa på mig.

Sen ikväll vart jag bortbjuden på middag, grillat och lite god dricka.
Plus kvällssol, kunde ju knappast bli bättre.
Jo det vart det, fruktsallad och kaffe till efterrätt.
Mumma!

Diamanten somnade ovaggad i alla fall ikväll, härligt, hon har haft det himla roligt ikväll.

I morse så råkade jag (= läs ganska medvetet) väga mig trots att det är 5 dagar kvar till nästa vägning, upptäckte att jag sedan den 6/6 gått ner 1 kg!!
Tjoho för mig, så nu väger jag mindre än mitt första delmål.

Första delmålet var ju 78,6kg som jag vägde då jag vart gravid med Diamanten.
Och vågen sade 77,9kg idag. Kanon...Blev riktigt taggad.

Nya medicinen jag tar..ja jag vet inte vad jag kan eller vill säga om den..letar efter biverkningar (alltid brukar jag få nån) men ingen ännu. I och för sig så kunde det ta ett par veckor innan dom framträdde.. men i alla fall.

Till veckan har jag fått en tid till skelettscintigrafi.
Visste inte vad det var först, men tydligen så ska dom spruta in ett medel i mig, sen ska jag vänta 2-3 timmar och sedan ska dom röntga mig med en gammakamera som tar mellan 30-60 minuter.
Har en ev stressfraktur i knät, men det vore ju skönt om dom kunde kolla andra knät med, för det är inte helt smärtfritt.

Mina sommarplaner går i stöpet, lite irriterande faktiskt. Hade ju tänkt skita i Härnösand denna sommar, jag har ju ändå ingenstans att bo, och sen har jag ingen bil att ta mig ner med så jag hade ju andra planer med mina barn..nu går dom i stöpet med :-(
Så då får jag se vad jag tar mig till.

Ser just nu på matchen mellan Sverige - England.
England leder just nu, känner att Zlatan är ganska överskattad.

Jo sen var det armhävningsdag idag.
Så KP:n och jag körde...
15 vila 60 s
13 vila
11 vila
10 vila
och sedan avsluta med 15.
Det kändes på.
Sedan körde vi intervallplankan.
Fy f a n vad jobbigt det vart, men ändå skönt.
Guud det är så roligt att träna, blir så peppad då jag ser resultat.
Kom i 3 olika skjortor/blusar igår...
Klart det finns dagar då jag tycker allt är pest, eftersom att det går så sakta, men i längden är ju det helt klart det bästa alternativet.
Nu hoppas jag motivationen håller i sig.

Nej nu ska jag ta och gå och boka tvättid.
Ibland önskar man att man kunde få vara så rik att man kunde slänga saker istället för att behöva tvätta upp dom hela tiden.
Ibland blir det ruskigt mycket tvätt...att tvätta går ju bra, men det här tråkiga att vika ihop tvätten och lägga in den igen suger ju. Sådana gånger önskar jag att jag hade en snygg hunk med mycket muskler på överkroppen och en väl inoljad sådan som kunde lägga undan tvätten ;)

Nåväl, ta hand om er.

Kram

Inga kommentarer: