tisdag 14 augusti 2012

Bad reputation

Idag var det dagis för tjejerna igen. Idag var det dessutom första dagen som Diamanten skulle vila. Det hade tydligen gått jättebra. Hon var trött redan vid 10. Hon försökte bara att kliva upp en gång, men la sig sedan och borrade in sig i snutten.
När vi kom och väckte henne så tittade hon upp storögt och såg livrädd ut. Hon fick en chock att jag var där då hon vaknade då jag inte var där då hon hade somnat. Lillgumman.

Idag var jag och trollet och plockade hallon. Resultatet ser ni ju till vänster.
Var roligt, det gick riktigt bra och tålamodet tröt lite för henne men hon höll god min med tanke på efterrätten.

Igår kraschade jag totalt.
Var ju mentalt slut. Hade varit så mycket tankar i helgen, sömnbristen som ständigt råder då diamanten vaknar så sjukt tidigt och allt annat som ställer till det så igår då trollet läst igenom sin bok och efter att jag pussat på henne och sagt hur mycket jag älskar henne, lägger jag mig till slut på mage för ovanlighetens skull på min soffa och ska bara ligga en stund tänkte jag.
Somnade ganska på en gång, måste ha gjort det då jag inte ens reagerade på skämten som drogs i Time Out.
Sedan vaknar jag efter 23 och upptäcker att jag har missat samtal och missade sms.
Vanligtvis då man somnar på soffan vid den tiden brukar man ju ha svårt att somna i sängen sen, men jag borstade tänderna och somnade direkt i sängen kan jag säga.
Min kropp var totalt slutkörd, främst det mentala.
Så denna kväll blir inte långrandig, bara detta blogginlägg och sedan hopp i säng.
Fy fan för att inte få sova.

Tänkte ha denna outfit igår, men tittade på temperaturmätaren och såg att 14 grader var för varmt för denna.

Vart istället detta.
Var ute och gick en runda, har bestämt mig denna vecka för att ta raska morgonpromenader längs med älven efter att man lämnat på dagis men före frukost istället för att slippa träningen på kvällen denna vecka.
Måste få ett brake från kvällsträningen en vecka.
Strax före jag hämtade på dagis igår så var jag tvungen att byta om igen ju för det var ganska varmt igår.
Superskönt linne, dock är inte axelbanden ställbara så det åker lätt ner fram i så att bh:n visar sig. Så det får bli ett hemmalinne.
Igår kom trollet hem. Alltid lika glädjefullt.

Igår till middag testade jag på en ny maträtt jag hittade i en kokbok.
Nu minns jag inte namnet på rätten, men i den är det bla räkor och jag bytte ut det till skinka, så i runda slängar pasta med skinksås.
Så man kan ju byta ut huvudingrediensen till vad som helst för att göra den vegetarisk om ni så vill.
Den dansade hambo i min mun kan jag säga, jäklar så förbannat god den var.
Det kändes så himla roligt att testa nåt nytt slags recept dessutom, då kändes det roligt att laga mat igen.
Bild tagen från igår i slutet av min promenadrunda.
Bild tagen från i morse från min morgonpromenad. Mer moln, men otroligt varmt. Måtte det åska snart så det rensar luften.
Dagens Outfit: Turkos tröja, jeanskjol, svarta leggings och svart kofta.

















Avslutar detta blogginlägg med denna fina bild.
Det är fint, förr kämpade man mer med äktenskapen/relationerna, nu för tiden slängs det bort.

Kram och sov så gott, jag ska krascha i säng nu, kan knappt hålla ögonlocken öppna då jag är helt slut.

Inga kommentarer: