måndag 6 augusti 2012

Om alla våra små vänner




Blir ett snabbt inlägg, kort sådant också.
Dagen och helgen har varit lugn, har upptäckt eventuell ohyras början. Frågan är bara hur 17 man får bort skiten.
Trollets pappa kom hit med kompis och kollade och fixade lite med trollets cykel. Och barnen fick chans att rusha av sig.
Vi har hittills under sommaren setts en gång i veckan så hon får lite pappagos.

Plantan längst upp är min paprikaväxt som växt till sig bäst. Den är riktigt fin. Blivit besprutad har den också så inte ohyran ger sig på den med.
Och idag fick den ordentligt med solljus också.
Så idag har jag planterat 5 st till. Känner att jag lyckas med paprika så då fortsätter jag. Vore kul om det bär frukt också....då får jag ge bort. Älskar att göra folk lyckliga och överraska.

Mina kids fick middag idag .. för det får dom aldrig annars ;)
Lillfisen tog all uppmärksamhet då hon slängde hamburgerbitarna vitt och brett över golvet, sen tog hon händerna och körde ner i moset och använde det som handkräm typ =D
Trollet höll på att kikna av skratt.
Sen smorde hon in fejjan med det för att till slut mata bordet med det.

Kvällen avslutades väldigt trevligt, och lägger mig med ett leende på läpparna.
I morgon är en stor dag!

Så jag avslutar med en tribute till världens bästa Svenskalärare Gunnel Kunigunda Kindahl.
This one is for you Gunnel!

Inga kommentarer: