onsdag 22 augusti 2012

Heartbreak Hotel

Onsdag idag.
Dagens morgonoutfit:
Jobbig dag i morgon. Så då är det lite jobbigt ikväll med. Man saknar ju någon att kramas med just onsdagskvällar.

Igår tisdag så cyklade jag och min KP och jag och tittade på en katt vars dåvarande ägare var otroligt...egensinnig.
För henne var det mer viktigt att kalla katten för olika glåpord och visa upp sitt stora hus med bastu i de vuxnas badrum och den stora poolen på baksidan.

Hon är en vit supersöt katthona på 7 månader utan namn.
Dom hade kallat henne nån gång på Ouzo eftersom mamman hette Whiskey.
Men hon sa Vi kom aldrig på nåt namn till henne så det var väl inte menat att hon skulle bo kvar hos oss.

Så jag satt igår och funderade på vad hon skulle få heta...kom på ett namn, men efter ett tag så kändes det namnet fel.
Sen fick jag tips i morse om Daisy, och då körde jag på det...men nu känns det inge vidare.
Så det står mellan Majsan, Daisy, Dessy och Ziri.
Sigge kom äntligen hem i morse. Dom har snusat på varandra, men Sigge han visade på en gång att han ville hälsa, medans hon var den som reste ragg. Så jag hoppas det går över snart.

Gårdagens fynd, en superfin röd mössa till L och en almanacka för halva priset.

Dagens fynd: en fin vit blomkruka och en lös ny del till barnvagnen så den äntligen kunde bli fixad.
Var skönt att få det gjort faktiskt.
Nu kan hon sitta bättre i vagnen.







Sen i morse mätte jag mig, var ett tag sen sist.

Mått

Under byst
90 cm (December)               86,5cm                82cm (Idag)

Runt magen (navelhöjd)
112 cm (December)             108cm                 101cm (Idag)

Nu är det så nära att komma under hundra cm runt magen. Känns otroligt bra. Vart lite gladare efter det resultatet.
Var inte deprimerad däremot så var jag otroligt trött efter en sugig natt.

Ska fila på ett tungt inlägg framöver...ett ämne som berörde mig otroligt idag.
Huga.

Nä nu ska jag ta med mig katten och försöka sova.
Lång dag i morgon med frukost på sjukhuset, ASTA och möte på stan(som jag hade förträngt) efter lunch.

Kram.

Inga kommentarer: