måndag 20 augusti 2012

Vi klarar oss till våren

Ja då var snart måndagen till ända.
Vart en helt okej dag, trots lite sömn.
Under dagen vart det till och med ett leende på mina läppar.
Hann slinka ner några smultron och hallon idag ute på våran lilla upptäcktsfärd.
Dock inte för L som spottade ut smultronet.
Solen sken och vi traskade runt, upp för backe och ner.
Med banan i min hand och stenar och pinnar i hennes.

Idag fick hon följa med till VC för där skulle jag skriva på ett underbart papper som ger mig full rätt att jobba kan man säga.
Sen sa jag fixa ett till papper där jag också ska få ge insulin.
Det jag saknar när jag jobbar är att få lägga om sår. Jag älskar det!
Ända sen jag fick göra det på mig själv efter min operation för snart 11 år sedan så har jag älskat det.

Berättade för hon på VC att jag verkligen älskar mitt jobb, och hon vart glatt överraskad.
Tydligen säger inte folk det. 
Då jag inte har läshuvudet för att sätta mig i skolbänken för att läsa till det jag egentligen vill jobba med så har jag hittat något jag trivs otroligt bra med.

Har precis tagit ut en kladdkaka med jordgubbar ut ur ugnen.
Är mycket mindre socker i den också. Så efter morgonpromenaden i morgon och efter frukost blir det en liten bit till kaffet.

Dagens motion: 7,2 km.
Ganska nöjd.

På torsdag är det dags för första riktiga gruppmötet på ASTA igen.
Känns sådär, dags att gräva upp det man fick gräva ner under sommaren.

Ser på första avsnittet av nya Dallas.
Gillar inte idén av att göra en fortsättning på en serie så sent efter att den slutade.
Tycker inte den verkar vara så himla bra heller, så den kommer jag inte att fortsätta följa.

Har börjat få bekymmer med mina vrister.
Vet inte om det är ett tecken på att jag måste införskaffa nya springskor..hur nu det ska gå till.

Varit en lugn och bra dag. Snart får jag äntligen börja jobba!




Kram!

Inga kommentarer: