torsdag 2 augusti 2012

Nightmare before christmas

Usch, känns tungt just nu.
Sömnen har lyst med sin frånvaro pga ständiga mardrömmar plus för tidiga mornar tack vare en morgonpigg diamant.
Sen.. ja det är vissa andra grejor också som jag inte vill skriva ut här..
Men saker och ting är tunga just nu.
Tack vare det är humöret..eller tålamodet kanske inte så bra.
Inte som det var bara för nån vecka sen.

Springandet i skogen går allt sämre.
Vet inte om det kanske hör ihop med det ovan, men som idag efter en supergod och nyttig lunch så kände jag mig verkligen taggad för en kväll i spåret.
Men när jag kom dit så försvann inspirationen så det vart bara 2 km.

Sen är jag lite less på det där spåret också, men samtidigt vill jag springa i ett spår då det är så mycket bättre för mina leder än asfalt.

Så nästa vecka måste jag nog sänka min 2 mils gräns till 1.5mil för att inte tappa allt intresse (för det är kul att springa, men det är så mycket runt omkring en som ska stämma med), vet inte riktigt vad jag ska göra för att återfå glöden jag hade bara för en månad sen?

Igår så åkte jag och trollet ner på stan och skulle köpa födelsedagspresenter. Efter att ha hittat skobutiken som vi skulle köpa presenten på så gick vi sedan och käkade. Hamburgare har hon inte fått på länge så självklart vart det sånt.
Däremot hade jag glömt bort hur dålig jag blir av fet mat så jag fick i mig min hamburgare och lite pommes, men sen stoppade jag.

Sedan gick vi en runda till för att införskaffa de två sista presenterna och sedan tog vi bussen hem.
Var riktigt roligt att gå på stan med henne.
Hon var väldigt duktig och tålamodet fanns där, vi hade ju ett mål, och hon bar sin plånbok för hon ville vara med och köpa present.

Hemma hade vi pratat om vad vi skulle köpa till denna person.
Hon tyckte att vi skulle köpa skor och att hon skulle ta alla pengar hon hade i sin spargris och plånbok och köpa skorna för.
Då sa jag att vore det inte bättre att göra nåt kul för pengarna istället?
Men nej det ville hon inte, hon ville verkligen köpa denna present.
Är det inte bättre att mamma betalar presenten istället?
Nej mamma, men vi kan dela.

Hon är så omtänksam, och när vi kom till skoaffären så tog hon stolt fram plånboken och drog fram pengarna för kassören.
Självklart behövde hon inte betala presenten.
Men det är så intressant att se hur gärna hon tänker på andra, att hon inte vill köpa nåt roligt för pengarna utan köpa något till någon annan för att glädja den personen.
Min älskling.

Ikväll så skulle vi baka chokladbollar. Trollet hade skurit sig i fingret med en kniv så tyvärr tyckte inte jag att det var så bra att hon skulle köra ner fingrarna i geggan så jag fick göra hela alltet.
Ingela, då har vi fika till kaffet i morrn ;-)

Skulle behöva få lite, ja vad säger man? Inspiration? Ny luft i lungorna?
Någonting som höjer motivationen på alla plan.
Kanske är sexbristen också? Nej helt ärligt, jag vet varken ut eller in längre.
Så less på att behöva analysera.
Trött på detta tillstånd så att säga.
Var bra för bara 2 veckor sen.
Hoppas på tillfällig svacka.


Bjuder på gårdagens outfit och dagens.
Dagens vita, oskuldsfull vit ;-)
En blus jag inte haft på länge..upptäckte nu att den var ganska luftig :)
Tycker personligen inte att jag klär i vitt..solbrännemässigt gör jag det, men har fortfarande mycket hull som förstör det.
Just det, jag var ju i början av veckan till vaktmästaren för att beställa ommålning av mina köksluckor.
Igår ringde det på dörren tidigt på morgonen.
Tänkte att öppnar jag inte så går personen(satt ju naken på dass)...
Men så ringer det på dörren igen, och då barnen går mot dörren så måste jag öppna.
Snor en handduk runt kroppen och öppnar lite blygt.
Tror inte att killen hade förväntat sig en halvnaken tjej direkt.
Pinsamt var det men vad gör man?
Var väl bättre att jag öppnade dörren i handduk än att han skulle ha använt sig av huvudnyckeln och hittat mig näck då jag dessutom hade toadörren öppen för att diamanten ska kunna nå mig om det är något(hon är ju ganska mammig).

Ja så nu ser det ut som på bilden till vänster, totalt rörigt för att han tagit allt. Till och med kökslådorna. Tänk vad enkelt det hade varit om lådornas fronter gått att plocka bort bara..men nope, hela lådorna vilket resulterade i att allt som låg i lådorna skulle placeras någon annanstans.
Arbetet tar ju bara 10 dagar =/

Men min minsta har varit väldigt duktig på att låta bli..och får hon för sig någonting så räcker Ajaj, så går hon därifrån.
I morgon är det handling som står på schemat bland annat.
Trollet har önskat sig vindruvor till fredagsmys.
Det ska bli!


Saknar Totte också..usch så ledsen jag är över honom.
Men måste väl börja sluta gråta över honom, han kommer ju inte tillbaka för det.
Så trött på att med jämna mellanrum behöva råka ut för sorg.
Hoppas han har det bra där han är.
Men saknad är han av oss massor!

Nä nu ska jag sova.
Kram och god natt.

Inga kommentarer: