onsdag 8 augusti 2012

Summer in the city

Idag var det dax för inskolningsdag nummer två på dagis för lillfisen. Gick hur bra som helst.

Sen var det dax för mig att äntligen få min egen tid.
Åkte ner på stan och det jag fann på en för mig ny second hand inne i stan var matskedar(hade så få hemma), en hängselklänning i jeanstyg till Trollet, 2 barnböcker i Kalle Anka Bokklubbs-serien som jag börjat samla på och en klänning till mig.
Gillar hur mina vader börjar se ut nu :)
I måndags vart det en löprunda på 9,4km. Plågade mig själv oerhört mycket.
Det var ju som så att i måndags så skulle vi gå till Böleäng från centrum, nedanför Parkeringshuset Parketten så är det stenplattor och björkar, björkröttershelvetena skjuter ju upp ur marken som flyttar på platorna i höjd lite vilket gör att det blir lätt att snubbla.

Tina Klumpfot gjorde ju såklart det. Försöker att räta upp mig i fallet men fälls då av min Clas Ohlsson påse..
Ont i knä, skrapar upp händerna, armbåge och överarm.
Sen slår jag i hela vänster sidan av kroppen så jag känner mig ganska öm.
När vi väl kommer fram till Böleäng så lägger jag mig på gräset och håller nästan på att somna.
Vart så himla trött efter fallet.
God mat och gott kaffe vart det.
Så jag hade ont i svanken(var rädd för att bäckenet hade fått sig ännu en känga),
ger mig dock ändå ut och springer (hade ju bestämt mig för det tidigare under dagen).
Det gick inte så fort som det brukar för kroppen gjorde ont och främst mina knän...men 9,4km spring (spring till och från spåret då cykeln är trasig).
Plus allt promenerande på dagen.


 Bilden ovan är en One-Piece jag hittade på Monki.
Benen var ihopknutna först så jag trodde det var en klänning med långt släp först.
Oh no!
Den var otroligt skön att ha på sig ändå...Är den inte fängslande? ;)
Men jag tycker inte one-pieces är snygga, ogillar skarpt zipperall.
Men det var värt att testa ändå.

Idag var jag på stan då, och fick sms under tiden från en god vän..hux flux dyker han upp.
Vi passade på att ta en lång promenad och tjöta lie.
Regnade gjorde det också..
Sen kom han förbi på kvällen också..var trevligt att få tjöta lite till.

I måndags innan fallet var vi nere på stan, köpte jordgubbar som vi satt och åt.
Var så otroligt vackert och varmt i måndags så det var en stor omställning då vädret igår visade sig bli ruggigt och regnigt.

Lillfisen mumsade jordgubbar som aldrig förr.

Vi fick tag i riktigt svenska jordgubbar, som smakade sådär sött som svenska jordgubbar ska smaka. Konsums förtjänst, Kvantums jordgubbar litar jag inte på att dom är svenska.
Dom har smakat otroligt konstigt så dom undviker jag.

Denna glass har blivit min stora favorit denna sommar.
Endast 25 cal och fantastiskt svalkande.
Perfekt då jag är laktosintolerant.

Sen fick jag en massa jobb i måndags..främst jobb för september, men det skulle tydligen enligt henne även finnas i augusti också.
Ska bli kul att börja jobba igen efter lång "ledighet".
Saknar det sociala livet man en gång hade.

Har hänt lite andra grejor också, men just nu måste jag sova. Det är fortsatt dagisinskolning i morrn med.
Lite längre ska hon vara där denna gång så då måst jag äta frukost innan, annars kommer jag krevera.

Ta hand om er goingar.
Kram!

Inga kommentarer: