torsdag 9 augusti 2012

Curtains up


Dagens outfit:
200gr kvar tills jag gått ner 12 kg, så nu kör vi! ;)
Idag var det inskolningsdag nummer 4.
Det hade tydligen gått bra tills att hon vart trött mot slutet, för då var det mamma som gällde.
Frukosten hade gått sådär, det var gröt den här gången, först strejkade hon då det kom till haklappen. Hon är ju nämligen en sån tjej som inte gillar haklappar av lite hårdare mjukplast.
Hon tycker dom är obehagliga, och dom har typ bara sånna på förskolan också :-/
Hemma har jag mjuka haklappar som man knyter.

Jag satt hela tiden i personalens fikarum tillsammans med andra föräldrar.
Drack kaffe och läste tidningen och vi föräldrar delade olika erfarenheter och tokigheter våra barn sagt och gjort.

Läste bl a detta i Folkbladet.
Valmöjligheten i Arjeplog är väl inte så utbredd ;)












Sen kan jag rekommendera denna bok till alla småbarnsföräldrar typ. Helt fantastisk bok, bra tips och råd över hur man ska agera och uttrycka sig i olika situationer.


















Sen traskade jag hem där lillfisens pappa mötte upp för att vara med sin dotter.
Fast han fick lägga henne på en gång då hon kom hem för hon var toktrött.
Jag åkte mot myrorna som jag inte varit till på länge. Jag hade ett mål, men kom hem med helt annat.
Köpte gardin som jag sökt efter länge till lillfisens pappa.
Han behöver nåt mer ordentligt i sin ungkarlslya.
Sedan hittade jag gardiner åt mig själv också =D
Andra gardinerna jag köpte ligger till vänster i bild på torkställningen.
Och så den där stickade tröjan ovanför.
Hittade även en kofta och två plagg till min KP.

Sedan valde jag att gå från Ersboda till sjukhuset för att ta bussen därifrån och hem.
Sammanlagt gick jag väl närmare en mil idag. Min runkePer gav upp då jag skulle kolla hur mycket jag gått. Den stannade på lite över 5 km.
Inte så mycket att göra då den appen trilskas.

Igår kom grannen upp med fisk. Friterad fisk. Friterad i fruktjuice tror jag det var.
Glömde bort alldeles hur dåligt jag blir i kistan av frityr..men gött var det =)

När jag kom hem hade jag redigt ont i fötterna och blåsor under fötterna precis bakom tåraden.

Cykeln har jag inte fixat än, jag kan inte helt ärligt så jag ger upp!

Helgen då?
Ja..inget planerat, ska väl försöka springa då jag kan, får se vilken dag det blir bara.
Hoppas på bra väder i helgen så man kan vara ute och njuta sista sommardagarna.

Nej nu somnar jag snart, dax att sova.

Kram och god natt.

Inga kommentarer: