torsdag 23 augusti 2012

Working 9 to 5

Oj oj oj. En sån dag.
Just nu ligger Ziri snett bakom datorn och Sigge ligger breve mig framför datorn.
Sakta men säkert kommer dom varandra närmare.

Dagen började aptidigt, inte självförvållat direkt.
Iväg till dagis och sedan mot sjukhuset för frukost och ASTA.

Sedan ner på stan för lite rea-shopping. Penna och pärm till mig och bokstavsplansch till E och bokstäver till väggen.
Sedan möte på soc; uppföljning.
Under mötet får jag ett samtal som jag var tvungen att ta.
När jag kommer in igen i rummet som vi satt i så hoppar jag av glädje.
Jag blev erbjuden att få jobba.
Så i morgon kl 7 börjar jag och jobbar dock till 17, men det är bättre än ingenting, dock hinner jag inte handla eller träna som jag hade tänkt, men det löser sig väl en annan dag.
Hade dock varit nice med lite fredagsmys till mig och L. Men men...

Sedan hem efter att ha hämtat L på dagis och köpte ägg av grannen, fick låna duplo av dom och sen vart det pannkaka till middag.
Tänkte som att pannkaka klarar sig ganska bra och behöver inte kylas ändå direkt. Så det blir lunchen för i morgon.
Fast då jag fick jobb-bekräftelsen via sms under eftermiddagen så stod det rast Noll.
Haha...slita som ett djur i 10 timmar ;)

Men det är ju som sagt synd att man inte har fast vik. Hade man haft det hade man haft månadslön, dvs fått lönen innevarande månad.
Nu blir det ju glapp då jag är timvikarie vilket betyder att det kommer gå dåligt i september, för septemberlönen kommer inte förrän i oktober :-(
Allt sånt hade man ju inte behövt oroa sig så mycket över om man hade bott med någon, då hade man alltid kunnat lösa det. Nu står man där själv :-/
Not so fun.

Ännu ett orosmoment.
Som om det inte redan fanns tillräckligt med sånt.

Efter middagen kom E hit med sin pappa och vi stod och surrade lite medan barnen ruschade runt.
Han fick en liten chock över hur E var som då hon och L var inom samma område, för som hon var då är hon aldrig hos han.
Mitt svar på det: Välkommen till mina veckor!

Oj, ja jag måste se över arbetskläderna för i morgon, tappade tiden då jag satt och såg på Sarahs nyckel.
Hann inte se hela, men än så länge är den otroligt gripande.

Något annat som hänt idag?
Hmm... nja jag har hamrat lite..För att sätta upp dessa bokstäver så har jag hamrat spik ca 13 gånger, men bra vart det.
Väggen är under uppbyggnad, ska försöka framöver att få tag i speciella tavlor som jag ska ha mot den väggen, men just nu har jag inte råd även om dom inte är så dyra, men via tradera kan det ju sticka iväg i budgivningen om man inte har koll.

Det jag saknar nu är en Hel, ny verktygslåda, hyllplan till vardagsrum och barnens rum bla.

Man får se vad framtiden har i sitt sköte.



Den sista bilden är från igår kväll.
Man vart accepterad ganska fort av denna lilla Ziri som hon fått heta nu. Äntligen har jag bestämt mig! Mycket velande fram och tillbaka, men nu så.
Man kan ju inte ha luktat allt för illa då hon också borrade in sin huvud i armhålan och somnade så..lillhjärtat.
Fantastisk liten tjej det där. Klart busig ibland, och ganska rädd för L's framfart. Men hur goo som helst, förutom då hon busar i gardinerna ;-)

Skulle verkligen behöva massage också, vet inte vad som hänt med ryggen riktigt, har väldigt ont igen och mornarna då man ska vara som effektivast är apjobbiga pga smärtan.
Senaste gången jag fick massage var då A var upp och hälsade på senast.
Long time ago känns det som nu.
Nej hopp i säng, jag ska ju faktiskt jobba i morgon =)

Kram och god natt!

Inga kommentarer: