torsdag 9 augusti 2012

Dödens dikt

Idag förresten.
Nåt som fick mig att fundera över livet lite.
Jag vandrade ju från Ersboda mot sjukhuset.
Förbi universum och ser då att det finns tre övergångsställen där man kan välja något av dom för att ta sig till sjukhuset..jag tänkte ta det sista...det skulle jag nog inte ha gjort.
Tittar vänster och tittar höger och ingen bil i närheten.
Börjar gå över på övergångsstället.
När jag kommit en liten bit så ser jag en vit BMW komma körandes.
Ganska hög fart från rondellen som kommer strax efter trafikljuset.
Men jag tänkte ju att personen ser ju att jag kommer gåendes och eftersom jag kommit halvvägs och ska till och ta mitt andra steg ute på andra halvan av gatan så blir jag tvungen att kasta mig bakåt för kärringen i BMW:n stannar inte utan kör fortfarande i hög fart.
Det är ju för fan ett övergångsställe, eftersom jag är halvvägs och är på väg ut på andra sidan så brukar ju normalt funtade människor stanna och släppa förbi den gående.
Jävla kärring. Hade jag tagit det steget så hade hon gjort mina barn moderslösa.

Så på bussen sedan så var jag arg och då man på en buss inte har så mycket att göra så skrev jag en dikt (länge sen nu).
Den är simpel, och inte klar, men det fick bli detta:

Hej du kärring!
Tror du det är nån tävling?
Om vem som kommer först förbi,
du borde få en colostomi.
Som straff för att du är dum
för jag vart alldeles stum,
då jag på övergångsstället vandra
och kan du mig klandra?
För att jag ville över först
innan du för alltid släckte min törst.
Din bil var vit som snö.
Vad ville du, att jag skulle dö?

Så långt kom jag..orden bara ramlade fram.

Inga kommentarer: