torsdag 16 augusti 2012

Om jag vore snickare


Morgonen började aptidigt. Härligt med morgonpigg minsting >:(

Göra oss i ordning för att traska till dagis.
Dagens outfit --->
Var sugen på de rosa strumpbyxorna idag, som en liten färgklick, men på inrådan från KP som meddelade att det var för varmt med strumpbyxor så slutade det med svarta leggings istället.
Det var som skönt att ha sjal istället för kofta för att dölja bh-banden, inte för varmt utan ganska luftigt.
På bilderna är jag ganska osminkad, tog på mig det efter bilden togs.
Kände mig riktigt fräsch.

Sedan hem efter dagis och slänga i mig frukost och sen iväg med första bästa buss för att åka upp till första träffen efter sommaren på ASTA.
Det var ett riktigt positivt möte.
Jag fick dom att tjoa =)
Vi diskuterade hur jag upplevt första säsongen med träffarna, vi gick i genom mina mål och vad jag ville få ut av gruppen.
Mitt huvudmål är ju att bli stark i mig själv, kunna säga nej, våga stå för mina åsikter och att få bli en bra mamma, för många anser ju att jag tydligen inte är det.
Den ena kursledaren sa att hon tyckte att jag hade en annan sorts röst nu jämfört med tidigare. Jag hade tydligen en starkare röst nu plus att dom tyckte att jag såg mycket piggare ut.
Härligt =)

Valde sedan att promenera in till centrum för att smälta det positiva.
Fick även positiv, nej jag menar att i morse då jag gick från dagis så fick jag komplimanger från en av de andra föräldrarna.
Vi hejjade och hon höll inte på att känna igen mig först.
Hon har inte sett mig på hela sommaren, så det var kul att se hennes min, och främst då jag berättade att jag gått ner 12 kg sedan december.
Sen då vi pratat klart så går hon mot barnen som står vid grinden och väntar på sin mamma och då hör jag henne ropa till dom "Såg ni vilken tuff tjej"..hihi..that's me!
Sedan fortsatte det med det positiva på ASTA och peppen jag fick utav en av fröknarna på trollets avdelning.
Dagen började riktigt bra.

Kvällens middag vart pannkakor till barnen och ostpannkakor till mig plus avocado såklart =D
Sedan var det fullt ös medvetslös.
Min fyraåring är ju charmig, sitter på golvet och efter en stund börjar jag vifta med handen framför näsan och hon undrar varför jag gör så.
Jo, svarar jag. Det är för att mamma släppte en prutt som luktade likt ett ruttet ägg.
"Nej mamma, dina pruttar luktar som prinsesstårta!".

Den ungen kan ju inte ha något luktsinne haha, hon skulle bara veta vad vi Bylundare kan åstadkomma ;)

I morgon ska vi dejta C och dennes son, så 4åringen och sonen(som jag totalt glömt bort namnet på) får ruscha av sig totalt.
På lördag ska trollet på kalas, så himla kul för henne och hon ser verkligen fram emot det och längtar så otroligt mycket efter lördag.
Söndagen är inte planerad ännu, men det blir väl häng i någon lekpark, som alltid.

Nej nu ska jag hoppa i säng, tidiga mornar kräver sin sömn :-s

Avslutar med en fras jag hörde nyss:

Det är ett tecken på styrka att ge någon en andra chans.

Kram!

Inga kommentarer: