måndag 13 augusti 2012

You had me at Hello

I förmiddags tog vi en promenad jag och lillfisen, nästan det första jag hittade var ett mynt. Trodde det var en enkrona först men när jag plockade upp det så såg jag att det var amerikanskt.
Första utländska myntet jag hittar.
Sedan gick vi och tog en karta över konsten som finns här ute på Umedalens skulpturpark.
Ganska intressant faktiskt att se de nya konstverken...
Den här till höger diskuterades igår då vi var ute och gick omkring i området och den är ett av konstverken, och inte något annat.

Sen har jag börjat läsa en bok jag haft ett par år men aldrig börjat på.
Den är fängslande. Bara läst ett kapitel ännu, men den är bra faktiskt.
Jag älskar ju pocketböcker och då jag köper dom(inte så ofta då jag har många jag måste ta mig igenom) så går jag inte efter vilka som är bäst säljande direkt, jag kollar vilka framsidor som ser roliga eller intressanta ut, gärna färgglatt får det va, sen läser jag på baksidan och ser om den boken har tur att få följa med mig hem eller ej.
Innan vi gick ut så ville jag försöka få en bild på henne och mig, har ju inga direkta bra bilder på mig och barnen tillsammans, är ju alltid själv och blir alltid den som står bakom kameran.
Känns som man kan räkna på en hand hur många kort det finns på mig och barnen tillsammans.
Dagen till ära gör hon dessutom en boobgrab. Hon har blivit nypig och bitig av sig. Har ett litet märke efter att hon bet mig i överarmen.
Försöker ju ta upp mitt målarintresse igen.
Har ju legat nere ett ex antal år nu.
Har en vision som jag vill förverkliga på canvasduk men det kommer ta sitt lilla tag att få fram precis som jag vill ha det, men ni får ett axplock...It's only the beginning.


Fick upp lampan igår, vart nöjd. Men jisses, då man inte har borr så får man hamra.
Alex på K-Rauta berättade ju bra hur man skulle göra, och då jag erkände att jag inte hade någon borr så säger han "I ett sånt läge så skulle jag ta till hammaren och hamra med hjälp av en skruvmejsel, det är ju gipstak så det är ju lätt att ta sig igenom, men frågar nån så har du inte hört det från mig".
Bra vart det...tids nog kommer jag tradera hem fler tavlor som ska få sitta mot den mörka väggen. Men ska bara jobba först..tänk att man snart börjar jobba igen. Härligt och skrämmande på samma gång.
Upptäckte under kvällen, och det som faktiskt fick mig att le mer än vad jag någonsin gjort på länge var att det går att sätta pippilotter i lillfisens hår nu =D
Så nedanstående 3 bilder är på henne. Min fina tjej.
Så stolt över att jag uppfostrar henne så bra. Jag gör mitt bästa som ensamstående mamma.
Klart man har sina svackor ibland, för man orkar inte vara superhjälte hela dagarna jämt.
Man ska vara en förebild för sina barn, lära dom allt man kan.
Självklart ska dom också få lära sig av sina egna misstag, precis som för oss vuxna.
Jag och Tant Rosa har ju pratat om att man som svensson vanligtvis alltid säger "Jaja det finns alltid dom som har det värre". Men man måste få tillåta sig att få känna att man har det värst en stund.
Få känna att det är okej att det är synd om sig själv just då.
Någon gång i livet genomgår man kriser.Kriser som man med fördel måste ta sig ur.
Vissa är mer långdragna, som den jag genomgår,.
Jag hoppas jag ser någon ljusning i tunneln snart, för tunneln har varit otroligt lång.

Har i alla fall lovat mig själv att aldrig mer bli kär igen.
Trött på ljugande män som aldrig kan säga förlåt!
Som aldrig kan respektera en, eller relationen.
Trött på att vara en restaurang. Gratis dessutom... Är för snäll, det är väl därför män gärna utnyttjar en, inte sexuellt tänkte jag på utan utnyttjar en för sin godhet.
Jag är faktiskt en snäll och varmhjärtad människa, vissa vill inte se det.
Många vill bara utnyttja det...Så då får man väl vara hård mot dom hårda..eller?
Behandla andra som du själv vill bli behandlad....eller hur var det?
Så om folk ljuger för en, ska man då vara lika dan tillbaka?
Nåväl, det visar sig väl.
Nu i veckan så ska mina underbara tjejer få testa på nya maträtter som jag hittat i en bok.
Ska bli spännande, inte minst för mig själv.
Måndag = dagis, inskolningsvecka nummer två.
Under den här veckan ska hon få testa att vila där. Så jag måste minnas att ta med tutte och snutte.
Ibland eller främst nu ganska ofta önskar jag att hon hade haft som Trollet hade det då hon vilade på dagis förut.
Dubbla uppsättningar av favorittuttar och dubbel uppsättning av snuttefilt så man slipper frakta fram och tillbaka hela tiden, för på morgonen så kan jag inte minnas allt som ska med.
Sen ska jag dessutom minnas att ta med mig frukost till jobbet.
Trollet hade ju dubbel uppsättning utav dinglisar för er som är inom familjelivet vet ju vad det är.
Olika djur i mysfilt typ.
Lillfisen har ju inte anammat sin elefantsnuttis..hon har istället en snuttefilt som är en hel filt istället.

Nåja...det som funkade med trollet var att hon bara behövde tutten på dagis, inte lika omständigt att ta med...men med lillfisen tror jag det blir svårare att övertyga henne om det.
Jag får rådgöra med förskolan...

Denna bild är från igår.
Även om helgen inte var så bra så fick jag känna mig fin i alla fall.
Rätt sorts färg på sminket, rätta kläderna (även om jag kände mig svullen) och rätt sorts läppstift.
Har äntligen hittat 2 bra läppstift, ett rosa och ett rött stift.
Sitter där det ska och sitter länge också.
Igår hade jag först rosa, och då jag vart själv sen med lillfisen så körde jag på rött.
Har inte riktigt blivit vän med rött läppstift, tycker inte att jag passar i det, men hur som helst..i morse då jag vaknade så satt det fortfarande kvar en del...aldrig varit med om det tidigare.

Ikväll fick jag ett sms från J som ville komma förbi om jag inte skulle ut och springa.
Hade sprungit nog den veckan så helgen har jag varit ledig totalt. Gjort armhävningar bara.
Och det känns helt okej faktiskt.
Så han kom förbi och vi satt och såg på en underbar serie, var skönt att få skratta.
J är fantastiskt rolig också, fick dessutom lära mig hur man boxas, hur man sparkar och hur man armbågar någon, det ni ;)
Hade varit roligare om han kunnat hjälpa mig med cykeln istället :-P
Skitcykel!

Nej hörrni, hopp i säng, i morgon bitti väntar jag ett efterlängtat samtal.
Slapp jouren i helgen.
På torsdag är det dags för ASTA igen...första mötet för säsong 2.
Blandade känslor.

Nej hörrni, hopp i säng var det ja.
Kram och god natt.

Inga kommentarer: