torsdag 11 december 2008

gillar det inte

Sitter vid datorn i gådan ro och hör att det ringer på dörren.
Vi känner ju knappt nån här uppe så oftast är det jehovas som ringer på.
Tittar i kikhålet..
ser en knubbig man med en liten hund i famnen..
typ chi..(ja ni vet vilken hundras jag menar)
Stripigt hår och linne och knepiga byxor på sig.

Jag öppnade INTE!
Vågade inte.
Räckte med att det i början av veckan så ringde det på dörren,
kollade i kikhålet..
Står en tant, så jag tänkte okej jag öppnar.
Öppnar dörren och ser en virrig tant, det syntes att hon inte hade alla hästar i hagen.
Och så börjar hon prata, hon hade nog tappat bort sina hästar. Eller dom rymde väl.
Då går hon runt och knackar dörr och raggar 10 kr till bussen.
Mitt svar: Nej tyvärr jag använder bara kort.

Aldrig att jag ger en människa pengar, främst inte då jag vet att sparbössan med just 10:or är en bra bit in i lägenheten.
Till uteliggare kan jag ge pengar om jag har kontanter.
Men inte till sånna.
Fick nog av dom på Glädjens. Tack och lov att vi flyttade.
Älvans är så mycket hemtrevligare område.
Dessutom har vi så grymt bra grannar.


Inga kommentarer: