måndag 22 december 2008

jaha god jul då

God jul kanske man ska säga då.
det kommer ju bli så att jag inte kommer kunna blogga på julafton, ingen dator från och med imorrn till och med då jag åker hem.
Igår kväll från 19 till imorse vid 8 så har det snöat kraftigt, så hoppet om en vit jul existerar igen.
Nu ser det så fint ut ute i Byåker.
Hoppas på minusgrader hela julhelgen...vill inte att detta ska försvinna.
Ja så vad händer idag då.. jo jag ska få på stan och handla julklapp till Louise, sen är det klart. Igår var vi ju på ikea. Handlade julklappar så det stod ut genom öronen på mig.
Men ack så skönt att få det gjort.
Slog in dom hos mina föräldrar igår, skulle hämta upp Emilia så jag kunde liksom passa på att göra det också då.
Kvällen igår vart lugn. Spelade Uno, men det drog ut så mycket på tiden så vi är inte klara än.
Men då vi spelade i förgår så vann jag, och jag ligger etta just nu också :-D
Idag ska jag också träffa Linnea, min tremänning tillika Emilias gudmor. Vi har köpt en lien julklapp till henne också. Alltid lika trevligt att träffas på tullporten och fika. Brukar vara lugnt och skönt där, får se hur det är som idag, 2 dagar kvar till julafton, och än har jag inge ångest över att ens föräldrar kommer att känna sig som dom ensammaste i världen.
Dom har 4 barn som har egna liv, Min äldsta bror har en son på 8 år, så ni kan ju tänka er hur länge dom har kännt sig ensamma. Farligt då ens barn skaffar egna liv och familjer *suck*
Fick redan i Augusti en pik om hur ensamma dom skulle bli *suck*
För oss funkar det som sådant, Var annat år firar vi jul med dom (alla mina syskon och jag med respektive och barn) och var annat år firar vi med våra respektives släkt.
Rättvisare än så kan det ju inte bli.
Dagens I-lands problem.
åååååh ikväll kl 21:55 på kanal 5 är det Jeff Dunham på tv.
Vi har bokat upp oss och ska se det.
Blir bra med ett gott skratt. Träna magmusklerna lite ;-)
Nä hörrni.
Ha en underbar julafton och ett gott nyt år om jag inte får chans att skriva tidigare dvs.
Kraaaaaaaam!!

1 kommentar:

Pernilla sa...

God jul gumman!
Hoppas ni får det riktigt härligt
vi ses nästa år!!
Kram från Pernilla i Ume