lördag 6 december 2008

Handling

Ja idag var det dax för handling. Inte vilken handling som helst, utan storhandling.
Vad händer?
Jo om man lägger ihop varorna från Coop, Willys och Ica Maxi så skulle min kundvagn defenitivt se ut som på bilden.
För bara varorna från Maxi fyllde 80% minst av kundvagnen...
Det var första gången som jag handlade för 1950kr.
Annars brukar vi ha problem att komma över 1000.
Även nu efter att vi fått barn liksom, Therése och Anna har A4:as fulla med godsaker och nyttigheter etc. Vi får ihop en postit liksom.
Men idag vart det A4 för oss med, och trots att det svider när man betalar så är det så jäkla bra, för då behöver man inte besöka affären de närmsta veckorna.

Hur som helst, kommer till kassan, har en bunt med rabatter, och gåvor..
appropå gåvor, fick hem förra veckan 3 olika gåvor som jag kan hämta ut från ica
för att jag fyller år.. kom hem ett brev: Grattis på födelsedagen
Tack sa jag.

Kommer till kassan och så säger jag: Blir det avstämning så avlider jag.
Killen ler och säger: tyvärr vart det avstämning.
Jag: Ser du min kundvagn?
Han: ler.
Jag: det är 5:te gången på raken.
Han: hur är det möjligt stackare, har det varit felfritt varje gång?
Jag: nej tyvärr inte, varor har glömts bort.
Han: okej..
Precis då jag börjat lagt upp varor så ringer telefonen:
Jag: Hallå(stressad)
Tobba: Hej, Emilia vill prata med dig
Jag: men jag mås....
Emilia: gagagaga
Tobba:hahaha..
Jag: måste packa upp varorna nu..fick avstämning
Tobba: okej vi hörs senare*haha*

Lägger upp varorna, tack och lov är det en väldigt glad och sympatisk kille med humor.
Vi snackar lite.. sen innan jag har betalat allt så lurar han på mig 4 triss.
Jag: blir det ingen vinst så kommer jag tillbaka
Han: japp gör det så får du nåt annat.

Sen kommer vi till betalningen.
hahahaha
Jag: Grattis det är din lyckodag.. jag ska betala på 3 olika sätt.
Han: Ler tveksamt
Han: Ska du betala 500kr kontant?
Jag: japp det ska jag, sedan ska jag ta detta kort (mitt maestro)
Han: Hur mycket ska vi ta på det kortet?
Jag: vi kör på 300 och ser.. har ingen pejl på hur mycket jag har på det kortet.
Sen sista kortet (mitt master)
Han: Hur mycket ska vi ta på detta då?
Jag: Vi kör resten, för där vet jag att det finns cash.
Han: okej..vi kör så.
Han: (kvittot rullar fram) Allt ser korrekt ut...
Han säger nåt roligt, och sen går jag och packar i mina 6 kassar.

Men det lilla helvet jag haft i affären var som bortblåst tack vare en man med humor, annars brukar vi alltid få nån sur tjej som står där och bara vill på rast.

Tack kassakillen för att du finns där bland det sura citronerna!

1 kommentar:

Lillan sa...

Å sånt där bra folk i affärer kan verkligen rädda ens dag :)