onsdag 3 december 2008

ännu en dag

Tror jag håller på att bli utbränd.. psykiskt.. det känns som så i alla fall...
Får inte chans att jobba, ständigt hemma. Ingen hjälp. Inte chans atträna bara ständigt dessa promenader, och javisst är det skönt att promenera.. men hur kul är det i längden, dessutom gör man mer nytta på ett gym känner jag, man får slippa tänka på barn och bara tänka vuxna tankar.
Dessutom får man komma hemifrån.
Så egentligen fattar jag inte varför jag fick ett Iksu-kort..finns ju aldrig tid.

Sen fyller jag år snart. Ångest. 25 år!
Jag börjar bli gammal.
Vad har jag gjort till nu? inte ett skit egentligen, för att jag ständigt varit snål, har inte rest nånting,
inte levt livet liksom. Bara för några månader sen så började jag pensions-spara. Bara det är ett stort steg för mig.
Hade sagt att jag skulle börja pensions-spara då jag fått ett jobb, och så började jag göra det under mammaledigheten istället för att hon på banken frågade och jag inte kunde säga nej. Jag kan i och för sig inte ens säga nej till kvitto till dom som sitter i kassan på Ica för jag vill inte såra kassörskan. Alltså fatta. En sak till att sätta upp på min Göra-lista innan jag blir 30. Lära mig att säga nej till Kvitton!
Tragiskt, men sant!

Görolös dag idag också.

Inga kommentarer: